آریا جوان
دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران به رشته های کوتاه مدت وارد شد
دوشنبه 11 تير 1397 - 11:32:47
جوانان نیوز -

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: برنامه داریم در این دانشگاه به تدریج از دکتری حرفه‌ای خارج شده و به رشته های کوتاه‌مدت ورود کنیم.
به گزارش پرتال دانشگاهی به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، سیدعلی ابطحی با اشاره به ادغام دانشکده‌های علوم دارویی و دندان‌ پزشکی در واحد علوم پزشکی تهران، گفت: زمانی که من به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران منصوب شدم، 8 دانشکده این واحد به صورت مجمع‌الجزایری عمل می کردند که نیازمند تصمیم‌گیری قاطع بود.
وی افزود: جای تاسف داشت که واحد علوم پزشکی تهران با بیش از 30 سال فعالیت، سال گذشته موفق به راه‌اندازی رشته دستیاری شد، چراکه این دانشگاه را به عنوان یک واحد می شناختند، اما اکنون با ایجاد دانشکده‌های علوم دارویی، دندان‌ پزشکی ، علوم و فنون نوین، شیمی دارویی، پرستاری، بهداشت، پیرا پزشکی و پزشکی ، این دانشگاه جایگاه خود را یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران افزود: زمانی که موضوع ادغام این سه واحد دانشگاهی مطرح شد، نگرانی شدیدی بین اعضای هیات علمی، کارکنان و خانواده آنها و دانشجویان به وجود آمد و همه نگران بودند که چه اتفاقی خواهد افتاد و اختیار سازمانی کارکنان کاهش پیدا می کند، اما با اعتمادسازی که ایجاد شد، توانستیم این نگرانی ها را از بین ببریم و این تجمیع در کمال آرامش انجام شد.
ابطحی گفت: اکنون در میانه برنامه استراتژیک ششم دانشگاه آزاد اسلامی قرار داریم و تلاش داریم با یک خودارزیابی، بررسی کنیم که تا سال گذشته چه میزان از برنامه انحراف داشته‌ایم تا بتوانیم در باقی راه، کسری ها را جبران کرده و براساس برنامه ششم حرکت کنیم.
وی تاکید کرد: یکی از برنامه های ما در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران این است که به تدریج از دکترا ی حرفه‌ای خارج شده و به رشته های کوتاه‌مدت ورود کنیم که این موضوع در حال بررسی است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، برنامه‌ریزی برای پذیرش دانشجویان خارجی، برگزاری شورای دانشگاه و شورای محلی (متشکل از شهردار منطقه، شهردار ناحیه، فرمانده نیروی انتظامی منطقه، فرمانده بسیج ناحیه و...) در دانشکده ها و بیمارستان های این دانشگاه و... را از برنامه های آینده این دانشگاه عنوان کرد.
منبع

http://www.javanannews.ir/fa/News/40050/دانشگاه-علوم-پزشکی-آزاد-تهران-به-رشته-های-کوتاه-مدت-وارد-شد
بستن   چاپ