آریا جوان
تندگویان در دومین همایش ملی جوانان و قانونگذاری
جمعیت جوان کشور باید یک نماینده در دولت داشته باشد /آمادگی برگزاری انتخابات مجلس ملی جوانان را داریم
دوشنبه 11 تير 1397 - 17:22:18
جوانان نیوز - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: وقتی در مورد جوان صحبت می‌کنیم در مورد آینده یک کشور تصمیم می‌گیریم بنابراین این جمعیت باید یک نماینده در دولت داشته باشد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان محمدمهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان عصر امروز در همایش ملی جوانان و قانونگذاری که به میزبانی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: از مجلس این دوره با وجود داشتن فراکسیون جوانان انتظار داشتیم دستاوردهای بیشتری در حوزه جوانان داشته باشد اما متاسفانه لایحه دولت درزمینه جداسازی موضوع جوانان از وزارت ورزش برگشت خورد و موضوع تفکیک سازمان ملی جوانان از دستور کار خارج شد
معاون وزیر ورزش وجوانان بیان داشت: رفت و برگشت‌های حوزه جوانان از سازمان به وزارت مشکلاتی را در پی داشت اما تکلیف ما را روشن کرد و باعث می‌شود کوتاهی در زمینه جوانان نکنیم. .
وی در ادامه با بیان اینکه جوانان یک چهارم جمعیت کشوررا تشکیل می دهند ،از این جمعیت به عنوان اینده کشور نام برد و گفت :این جمعیت باید یک نماینده در دولت داشته باشد . .
معاون وزیر ورزش وجوانان توضیح داد که موضوع جوانان فرابخشی است و وقتی از اشتغال، مسکن و بهداشت جوانان صحبت می‌کنیم با چندین وزارتخانه روبرو هستیم، بنابراین وجود این تعداد نهاد ،حمایت فرابخشی در حوزه جوانان را می‌طلبد.
وی خاطرنشان کرد: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در موضوع مجلس ملی جوانان به ما کمک کند. در وزارتخانه گام‌های اولیه آن انجام شده. مجامع استانی تشکیل و انتخابات آنها صورت گرفته و مجمع ملی جوانان شکل گرفته و اساسنامه آن تدوین شده است .
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ما آمادگی انتخابات مجلس ملی جوانان را داریم اما باید مجلس و وزارت کشور کمک‌مان کند. جوانان نیاز به یک جایگاهی دارند که لوایح و وقوانین مختص به خودشان را آنجا تدوین کنند .
وی افزود:‌من در دیدار با جوانان به آنها می‌گویم نماینده دولت در میان جوانان نیستم بلکه نماینده جوانان در دولت هستم .
تندگویان با تاکید بر اهمیت روان‌سازی تسهیلات برای ایجاد اشتغال در میان جوانان تصریح کرد: نیاز به یک تجدید نظر در قوانین داریم. موانع برای اشتغال، تولید و کارهای پژوهشی جوانان زیاد است .
وی با اشاره به اعتماد و انتصاب جوانان در دولت گفت: چطور ما در اوایل انقلاب به جوانان اعتماد می‌کردیم و در ابتدای جنگ وزارت مهم نفت را به شهید تندگویان سپردیم و او هم با جانش از آن حمایت کرد. ما 8 سال دفاع مقدس را به این جوانان دادیم .
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این موضوع که بحث مشاوران جوان انحرافی است گفت : رهبری نیز این موضوع را چندین بار تاکید مورد تاکید قرار داده اند.
اوبا مهم خواندن بهره گیری از مدیران جوان پیشنهاد استفاده از مدیران پیشکسوت به عنوان مشاور را مطرح کرد و در این ارتباط گفت : معتقدم مدیری که سال‌ها پشت میز بنشیند خلاقیت و مدیریت را از دست می دهد .
وی درپایان دستورئیس‌جمهوری مبنی براینکه هر وزیر یک معاون جوان داشته باشد را مورد توجه قرار داد .

http://www.javanannews.ir/fa/News/40080/جمعیت-جوان-کشور-باید-یک-نماینده-در-دولت-داشته-باشد--آمادگی-برگزاری--انتخابات-مجلس-ملی-جوانان-را-داریم
بستن   چاپ