آریا جوان
مطالعات پژوهش های راهبری نشست علمی دیپلماسی ورزشی
دکتر احمدی : هر جا سیاست به بن بست می خورد دیپلماسی ورزش راهگشا می شود
چهارشنبه 13 تير 1397 - 11:50:31
جوانان نیوز - به همت مرکز مطالعات پژوهش های راهبری نشست علمی دیپلماسی ورزشی برگزار شد

. به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان در این نشست عبدالحمید احمدی سرپرست معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دیپلماسی ورزشی را مقوله ای بسیار مهم توصیف کرد وگفت: در روابط بین کشورها و ملتهاهر جا سیاست به بن بست می خورد دیپلماسی از نوع ورزش راهگشا می شود .
او ادامه داد : اگر به سابقه ی سیاسی جهان نگاه ویژه ای داشته باشیم به این نتیجه می رسیم که ورزش از آن موضوعاتی است که دیوار بین کشورها و ملتها را فرو می ریزد که در این خصوص دیپلماسی پینگ پنگ دراین خصوص واژه ای اشناست و در طول سال ها این موضوع در دنیای سیاست مطرح بوده همواره در شرایط متفاوت سیاسی جهان دیپلماسی ورزش همواره فعال و اثر گذار بوده است .
دکتر احمدی در ادامه توضیح مطالبش جام صلح و دوستی که دردوره جنگ تحمیلی در یکی از کشورهای خلیج فارس برگزار شد را مورد توجه قرار داد و افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم بارها شاهد راهگشایی ورزش در روابط سیاسی ایران با سایر کشورها بوده ایم .
وی گفت: امام خمینی (ره) در اولین سال پیروزی انقلاب اسلامی در دیدارهایی که با گروههای مختلف داشتند جلسه ای را با ورزشکاران برگزار کردند و در آن دیدار ، از ورزشکاران به عنوان سفیر یاد کردند، نگاه ایشان به ورزشکاران فارغ از مسابقه و نتیجه بود و با این دیدگاه سفیر به عنوان فردی اثر گذاراست که حامل پیام برای ارتباطات بین کشورها باشد .
معاون وزیر ورزش وجوانان بااشاره به اهمیت این دیدگاه امام نسبت به مقوله ورزش و ورزشکار اظهار داشت : این توصیف بیانگر اهمیت حضور ورزشکار در عرصه های ورزشی است که متاسفانه در طول این سالها برروی این مقوله کمتر کار شده است .
دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنانش حضور ایرانیان در مجامع بین المللی ورزشی را بخشی از دیپلماسی ورزشی اعلام کرد و افزود : کسب کرسی های ورزشی از آن دست موضوعاتی است که می تواند برای ورزش کشور ارزش افزوده ایجاد کند.هر چند متاسفانه حتی دراین حوزه هم نتوانسته ایم نظام مند و سیستماتیک عمل کنیم. این درحالی است که باوجود این تعداد از مجامع بین المللی، ما هم ظرفیتهای خوب و اثر گذاری برای فعالیت در این کرسی ها داریم وباید این ارتباطات را هر چه بیشتر کار کنیم .

http://www.javanannews.ir/fa/News/40177/دکتر-احمدی---هر-جا-سیاست-به-بن-بست-می-خورد-دیپلماسی-ورزش-راهگشا-می-شود
بستن   چاپ