آریا جوان
لزوم تجاري‌سازي صنعت بازي
يکشنبه 22 اسفند 1395 - 8:37:27 AM
ايسنا
آئين اختتاميه ششمين جشنواره بازي‌هاي رايانه‌اي تهران با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و معاون علمي و فناوري رياست‌جمهوري در برج ميلاد تهران برگزار شد.

سورنا ستاري - معاون علمي و فناوري رياست جمهوري - در اين مراسم گفت: واقعيت اين است که بايد درباره محيط کسب و کار جديد در کشور صحبت کنيم. پايه اين اقتصاد و کسب و کار نيروي انساني جوان و خلاقي است که شايد اگر ده بار هم زمين بخورد، اما باز هم برمي‌خيزد و هدفش را دنبال مي کند. کشوري که چند هزار سال تاريخ تجارت و کارآفريني در دنيا دارد، در 100 سال اخير به خاطر پول نفت تمام مزاياي خود را از دست داده است.

وي افزود: وقتي به صنايع‌دستي نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم هزاران سال اقوام مختلف در اين کشور به خاطر ابراز عشق و علاقه خود صنايع دستي را به ثبت رسانده‌اند اما ما به واسطه پول نفت اين ميراث را فراموش کرده‌ايم و افتصاد خود را به سمت اقتصاد بچه پولداري برده‌ايم و فکر کرده‌ايم اين گونه باعث پيشرفت کشور مي‌شويم اما واقعيت اين است که هيچگاه در دنيا اين گونه نبوده و اين تفکر و فرهنگ قطعا شکست خورده است.

معاون رياست‌جمهوري افزود: تهران و ايران با جمعيت جوانشان ظرفيت بسيار بالايي براي تحول در حوزه اقتصاد و خدمات فرهنگي دارند و واقعيت اين است که ما بايد برگرديم به سنت‌ها و گذشته‌مان و بايد ببينيم گذشتگان‌مان چگونه در حوزه اقتصاد در دنيا فرهنگ و آقايي مي‌کردند و روي همين اصول بايد اقتصاد تازه خود را بنا کنيم. نفت و گاز سرمايه ما نيست. بايد روي بچه‌ها و جوانان سرمايه‌گزاري کنيم.

ستاري ادامه داد: امروز افتخار مي‌کنم به شما جواناني که اراده کرده‌ايد روي پاي خود بايستيد و زير بار خفت و خواري استخدام نرفته‌ايد. ما مديران نفتي زماني آن قدر ذليل و خار مي‌شويم که فکر مي‌کنيم اگر پست‌مان را از ما بگيرند وسط تهران از گشنگي مي‌ميريم و اين آن چيزي است که شما هراسي از آن نداريد.

معاون رئيس‌جمهور افزود: به دليل همين فرهنگ است که ما مديران نفتي چسبيده‌ايم به ميزها و پول نفت‌مان! اما بايد به اين باور برسيم که استخدام به معناي مرگ خودباروي و خلاقيت است. تهران هويتي استثنايي دارد. نيروي عظيم و بازار بزرگي دارد و بايد قدر اين ظرفيت را بدانيم.

وي افزود: ما در معاونت علمي و فناوري يکي از بزرگ‌ترين اهدافي که داشته‌ايم همين گسترش و تجاري‌سازي حوزه گيم بوده است که همان تجاري ‌سازي حوزه علوم انساني ماست. هر وقت با خارجي‌ها صحبت مي‌کنم مي‌گويم نمي‌دانم عمر تاريخ چقدر است اما قطعا ما از آغاز تاريخ بوده‌ايم و حتي اگر شکست‌ هم خورده‌ايم در فرهنگ‌مان همه چيز را حل کرده‌ايم. با تجاري‌سازي اين فرهنگ کارهاي بزرگي مي‌توان انجام داد. گيم و انيميشن از حوزه‌هايي است که به اين تجاري‌سازي کمک مي‌کند و ما آمادگي کامل را براي حمايت از اين حوزه‌ها داريم. ما بايد با فرهنگ تجاري سازي، صنعت بازي‌سازي را رشد دهيم. رويداد بعدي مربوط به بازي نيز تير ماه برگزار مي‌شود که قطعا به رشد صنعت بازي‌سازي کمک خواهد کرد. ما بايد اين موضوع را در نظر بگيريم که سرمايه‌هاي ما نفت و گاز نيستند، بلکه جوانان هستند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4026/لزوم-تجاري‌سازي-صنعت-بازي
بستن   چاپ