آریا جوان
محققان: مصرف قهوه به همراه شکلات تلخ مي تواند تمرکز را تقويت کند
دوشنبه 23 اسفند 1395 - 8:39:17 AM
ايرنا
براساس مطالعه محققان دانشگاه کالارکسون در نيويورک که تاييد نتايج آن به بررسي هاي بيشتر نياز دارد، نوشيدن يک فنجان قهوه دم کرده همراه با شکلات تلخ بيشتر از مصرف جداگانه قهوه سنتي و شکلات داغ مي تواند در افزايش توجه و مدت زمان تمرکز موثر باشد.
به گفته اين پژوهشگران، ترکيب محرک طبيعي کافئين و آنتي اکسيدان هاي شکلات تلخ در کاهش احساس اضطراب و افزايش تمرکز موثر است.
علي بولاني محقق اصلي اين مطالعه گفت: مصرف شکلات تلخ جريان خون را در مغز افزايش مي دهد و در افزايش شناخت و تمرکز مغز نيز موثر است؛ از سوي ديگر، کافئين به تنهايي مي تواند اضطراب را افزايش دهد که براساس مطالعه جديد، مصرف شکلات تلخ مي تواند اثرات اضطراب زاي مصرف کافئين را کاهش دهد و همين امر دليل خوبي براي نوشيدن ترکيبي از هر دو است.
محققان اثر مصرف شکلات دم کرده را در تمرکز، انگيزه براي انجام فعاليت شناختي و احساس اضطراب، انرژي و خستگي بررسي کردند و در اين خصوص، از شرکت کنندگان خواستند نوشيدني هايي همچون شکلات تلخ دم کرده، شکلات تلخ حاوي کافئين، کافئين بدون شکلات تلخ و يک دارونماي بدون کافئين و شکلات تلخ را مصرف کنند.
پس از مصرف نوشيدني هاي مورد نظر، از شرکت کنندگان خواسته شد مجموعه فعاليت هايي را انجام دهند تا عملکرد شناختي و نيز وضعيت روحيه آنها ارزيابي شود.
محققان پس از بررسي وضعيت سرعت شناختي، روحيه و تمرکز شرکت کنندگان دريافتند که هر يک از آنها پس از نوشيدن کافئين عملکرد نسبتا خوبي در شاخص هاي مورد نظر داشتند اما پس از نوشيدن ترکيبي از کافئين و شکلات تلخ عملکرد بهتري داشتند.
به گفته محققان، نتايج اين آزمايش ها اميدوارکننده است و نشان مي دهد که مصرف ترکيب شکبلات تلخ و کافئين انتخاب خوبي براي دانش آموزان و افرادي است که نياز به دقت زياد و مستمر دارند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4035/محققان--مصرف-قهوه-به-همراه-شکلات-تلخ-مي-تواند-تمرکز-را-تقويت-کند
بستن   چاپ