آریا جوان
بهترين زمان خواب؛ ساعت 10 شب تا 6 صبح
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 2:31:59 PM
آريا
خسرو صادق نيت دبير انجمن علمى پزشکى خواب افزود؛ ‎با عادت و تمرين نمى‌توان نياز خواب را کم کرد؛ ‎بدن مى‌تواند کمبود خواب را چند روز تحمل کند، اما بعد از آن بايد کمبود خواب جبران شود.
وي با بيان اينکه نوجوانان که صبح زود به مدرسه مى‌روند مى‌توانند در روزهاى آخر هفته کمبود خواب را جبران کنند گفت:‎ بهترين زمان خواب ساعت 10 شب تا 6 صبح است و خواب روز نمى‌تواند به کيفيت خواب شب برسد.
صادق نيت افزود: به دليل هماهنگ نبودن ريتم‌هاى بيولوژيک بدن، کسانى که در روز مى‌خوابند، نمى‌توانند خواب شب را جبران کنند.
وي گفت: خواب طبيعى شامل مراحل مهمى است که از جمله آن ‎رؤيا، خواب سبک و سنگين است.
صادق نيت افزود: در خواب 8 ساعته، ريتم طبيعى خواب مراحلى دارد و وقتى اين مراحل به هم مى‌خورد، کيفيت خواب هم دچار تغيير مى‌شود.
امين آملى، متخصص گوش و حلق و بينى نيز در اين نشست گفت: بيمارانى که به متخصص گوش و حلق و بينى در زمينه اختلالات خواب مراجعه مى‌کنند در زمينه انسدادى مشکلاتى دارند.
وي شايع ترين مشکل اين بيماران را خُرخُر کردن هنگام خواب عنوان کرد و افزود: ما به عنوان متخصص گوش و حلق و بينى، اختلالات انسدادى را بررسى مى‌کنيم.
وي گفت: اين اختلال را اصولاً همراهان بيمار ذکر مى‌کنند و برخى اطلاعات تکميلى را ما بايد از خود بيمار طى معاينه بالينى کامل کسب کنيم.
آملي افزود: بعد از گرفتن شرح حال بايد از بيمار تست خواب بگيريم و چنانچه اختلالات انسدادى وجود داشت بايد مکان دقيق انسداد مشخص شود.
وي گفت: مهمترين کارى که در ايران شروع کرديم، آندوسکپى حين خواب است؛ يعنى بيمار در  بيهوشى به خواب مى‌رود و س‍پس آندوسکوپى انجام مى‌شود که اين کار سه تا چهار سال است که در ايران انجام مى‌شود.
آملي افزود: با اين روش مسير تنفس بيمار بررسى مى‌شود و تشخيص مى‌دهيم که انسداد در کدام ناحيه رخ مي‌دهد.
وي گفت: با اين کار، دقيقاً مراحل خواب را در اتاق عمل انجام مى‌دهيم و دليل خُرخُر هنگام خواب را پيدا مى‌کنيم و سپس مى‌توانيم به صورت هدفمند سراغ قسمتى که دچار انسداد هست برويم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4041/بهترين-زمان-خواب؛-ساعت-10-شب-تا-6-صبح
بستن   چاپ