آریا جوان
مشارکت سياسي جوانان در گروي فعاليت اجتماعي آنان است
سه شنبه 24 اسفند 1395 - 2:49:19 PM
ايسنا

رضا حجتي افزود: مشارکت سياسي جوانان در تمام کشورها يکي از بارزترين بخش‌هاي مشارکت آنان است. در کشور ما جلب اين بخش از  مشارکت بر  عهده احزاب و وزارت کشور است. وزارت ورزش و جوانان در زمينه مشارکت اجتماعي و فرهنگي جوانان فعاليت مي‌کند ؛ البته خاستگاه مشارکت سياسي، مشارکت اجتماعي است يعني اگر جوان نسبت به مسائل پيرامون خود در حوزه اجتماعي و فرهنگي حساسيت نداشته باشد در حوزه سياسي نيز اقدام موثر و بارزي انجام نمي‌دهد.

وي در ادامه گفت: مشارکت بسيار متکي بر دو عنصر اميد و اعتماد است. اگر اين دو عنصر در بين جوانان کاهش پيدا کنند، مشارکت آنان کمتر مي‌شود. بنابراين تمام اجزاي نظام از جمله دولت بايد تلاش کنند که اميد جوانان نسبت به آينده و اعتماد آنان به مجموعه نظام به ويژه دولت در حد قابل قبول حفظ شود.

حجتي در پايان در پاسخ به اين پرسش که آيا خانه‌هاي جوانان مي‌توانند در جهت افزايش مشارکت جوانان تلاش کنند، تاکيد کرد: به خانه‌هاي جوانان و سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان توصيه کرده‌ايم وارد حوزه مشارکت سياسي نشوند؛ اما مي‌توانند در  زمينه افزايش مشارکت اجتماعي و فرهنگي تلاش کنند؛ چرا که خانه‌هاي جوانان مراکز رشد اجتماعي و فرهنگي است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4043/مشارکت-سياسي-جوانان-در-گروي-فعاليت-اجتماعي-آنان-است
بستن   چاپ