آریا جوان
ثبت‌نام در نمايشگاه و مسابقه صنعت چاپ سه‌بعدي آغاز شد
چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 2:41:54 PM
ايسنا
در سال‌هاي اخير پيشرفت‌هاي زيادي در زمينه ساخت چاپگرهاي سه بعدي در ايران صورت گرفته و اين صنعت در حال رشد مي‌تواند به زودي قابل رقابت با توليدکنندگان خارجي باشد. در راستاي نشان دادن پيشرفت‌ها و دستاوردهاي فعالان اين صنعت به جامعه و تشويق فعالان اين رشته ستاد توسعه فناوري مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي نمايشگاه صنعت چاپ سه بعدي و مسابقه انتخاب بهترين چاپگرهاي سه بعدي ايراني را برگزار مي‌کند.

اين گردهمايي بزرگ علمي و صنعتي در سه بخش اصلي مسابقه انتخاب بهترين چاپگر سه‌بعدي ايراني، نمايشگاه دستاوردهاي صنعت چاپ سه‌بعدي و تکنولوژي‌هاي ساخت افزودني و سخنراني‌هاي علمي برگزار مي شود که علاقه‌مندان براي شرکت در اين مسابقه و نمايشگاه با مراجعه به سايت www.3dshow.ir مي توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

همچنين روند اجرايي مسابقه به اين شکل است که تيم‌ها يا شرکت‌هاي ايراني توليدکننده چاپگرهاي سه بعدي مي‌توانند دستگاه‌هاي خود را در سه بخش اف دي ام، دي ال پي و يا چاپگرهاي بستر پودر ثبت کرده و با ساير رقباي ايراني به رقابت بپردازند. اطلاعات دستگاه‌هاي رسيده تا ارديبهشت ماه 96 توسط هيات داوران بررسي شده و رقابت نهايي در زمان نمايشگاه چاپ سه‌بعدي (ارديبهشت 96) و در محل نمايشگاه انجام خواهد شد. در هر تکنولوژي سه چاپگر برتر ايراني انتخاب شده و علاوه بر اعلام رسمي آن‌ها به عنوان بهترين‌هاي ايراني (در سال 2017)  تسهيلاتي براي توسعه دستگاه‌ها از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري دريافت مي‌کنند.

اين رويداد مسابقه توسط ستاد توسعه فناوري‌هاي مواد و ساخت پيشرفته معاونت علمي و با همکاري ستاد توسعه فناوري‌هاي نرم و هويت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوري و اقتصاد دانش‌بنيان برگزار مي‌شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4047/ثبت‌نام-در-نمايشگاه-و-مسابقه-صنعت-چاپ-سه‌بعدي-آغاز-شد
بستن   چاپ