آریا جوان
هشدار محققان درباره سواستفاده از هوش مصنوعي رايانه ها
شنبه 28 اسفند 1395 - 10:11:37 AM
مهر
اگر چه ساخت رايانه هايي با توان خودآموزي از جذابيت هاي علمي و آموزشي و حرفه اي بالايي برخوردار است، اما سواستفاده از اين الگوريتم ها مي تواند امنيت و آسايش انسان ها را به خطر بيندازد.

دکتر دبوراه فينکه رييس واحد تحقيقات آژانس امنيت ملي امريکا معتقد است ممکن است افرادي با نيات بد کنترل اين نوع سيستم ها را در دست بگيرند و با توجه به حجم زياد و ارزشمند داده هاي توليد شده توسط اين رايانه هاي هوشمند مي توان از آنها براي آسيب زدن به افراد و حتي ميليون ها نفر از جمعيت جهان سواستفاده کرد.

به گفته وي سواستفاده از رايانه هاي هوشمند پديده اي است که در آينده حتما شاهد آن خواهيم بود و اگر از هم اکنون براي مهار اين چالش راهي پيدا نشود مشکلات جدي براي بشريت ايجاد خواهد شد.

هکرها مي توانند پس از نفوذ به شبکه هاي عصبي مورد استفاده رايانه هاي هوشمند، اطلاعات غلطي به آنها تزريق کنند و از اين داده هاي غلط به منظور آموزش اشتباه به آنها و سواستفاده هاي بعدي نهايت استفاده را بکنند.

وزارت دفاع آمريکا که از هم اکنون با نگراني نسبت به اين مساله در تلاش براي کنترل دقيق شبکه هاي عصبي ياد شده است تا در صورت لزوم آنها را از دسترس دشمنان خود مخفي کند. همچنين قرار است آموزش هايي به اين شبکه ها داده شود تا آنها از پذيرش و اجراي دستورات افراد غيرمجاز و تعريف نشده خودداري کنند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4055/هشدار-محققان-درباره-سواستفاده-از-هوش-مصنوعي-رايانه-ها
بستن   چاپ