آریا جوان
پیشرفت فناوری، لذت تماشای جام‌جهانی را نسبت به قبل بهتر کرده است
دوشنبه 18 تیر 1397 - 8:40:10 PM
جوانان نیوز - انقلاب و خیزش سرویس‌های استریم ویدیویی در سال‌های اخیر باعث شده است تکنولوژی در روند تماشای مسابقات جام‌جهانی تأثیر مثبت بگذارد.

همانطور که اطلاع دارید، جام‌جهانی فوتبال در جریان قرار دارد و تیم‌های ملی برای کسب مقام قهرمانی جهان به مصاف یکدیگر می‌روند. از آنجایی که این رویداد ورزشی هر 4 سال یک‌بار برگزار می‌شود، همواره هر دوره تفاوت‌هایی با دوره‌های قبلی داشته است. در این جام‌جهانی تجربه‌ی تماشای مسابقات به‌وضوح نسبت به دوره‌های قبلی بهتر شده است؛ از کیفیت تصاویر تا بحث و گفتگویی طرفداران در فضای مجازی درباره‌ی مسابقات همگی بهبودهای عمده‌ای را به خود دیده‌اند. با این وجود، یکی از عمده تفاوت‌های این دوره با دوره‌های پیشین، خیزش برق‌آسای سرویس‌های استریم‌ اینترنتی برای تماشای این مسابقات است. وقتی که به 4 سال پیش بر می‌گردیم، به یاد می‌آوریم که برای تماشای به‌موقع مسابقات مجبور بودیم خودمان را با عجله به خانه برسانیم تا تلویزیون نعمت تماشای جام‌جهانی را نصیبمان کند؛ اما اکنون که در میانه‌ی سال 2018 قرار داریم، افراد می‌توانند فارغ از محیطی که در آن قرار دارند، از طریق سرویس‌های استریم اینترنتی بازی‌ها را با کیفیت مناسبی تماشا کنند. بی‌شک تمامِ این اتفاق‌ها به لطف تکنولوژی و پیشرفت‌هایی که در سال‌ها اخیر داشته میسر شده است. مقاله‌های مرتبط:
چرا توپ‌های جام جهانی با توپ‌های فوتبال متداول فرق دارند آدیداس در برابر نایک؛ برنده نبرد پشت پرده جام جهانی 2018‌ کیست؟
تکنولوژی علاوه بر مورد فوق، این امکان را در اختیار ما قرار داده تا بازی‌ها را با دوستانمان در سراسر دنیا تماشا کنیم که وجه مثبت دیگری از این جام‌جهانی را برای ما نمایان می‌کند. در این بین پیام‌رسان‌ها نقش بسیار پررنگی را بازی کرده‌اند که و این ارتباط را نزدیک‌تر و شاداب‌تر ساخته‌اند. با این اوصاف باید دید که در جام‌جهانی 2022 قطر، چه تغییری در نحوه‌ی تماشای مسابقات ایجاد خواهد شد. آیا فراگیری هدست‌های واقعیت‌مجازی می‌توانند ما را به‌صورت مجازی در ورزشگاه‌ها قرار دهند؟ پاسخ هر چه که باشد، به سرعت رشد تکنولوژی تا 4 سال آینده مربوط می‌شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/40550/پیشرفت-فناوری،-لذت-تماشای-جام‌جهانی-را-نسبت-به-قبل-بهتر-کرده-است
بستن   چاپ