آریا جوان
فقط دخترها بخوانند: 6 مردي که مرد زندگي هستند
چهارشنبه 16 فروردين 1396 - 12:56:30 AM
آريا
ما نه کف دستتان را مي‌خوانيم و نه فالتان را مي‌گيريم؛ براي اينکه بگوييم کدام مرد، مرد زندگي شماست، نه مي‌توانيم جادو کنيم و نه چيزي را پيشگويي کنيم. تنها مي‌توانيم با ديدن و يادآوري برخي نشانه‌ها، امکان شناسايي مرد روياييتان را براي شما فراهم کنيم. فهميدن اينکه آيا يکي از همين مرد‌هاي اطرافتان، مرد زندگي شماست يا نه، کمي زمان مي‌برد. پس با نشانه‌هاي يک مرد رويايي آشنا شويد و ببينيد که چه کسي در اطرافتان اين نشانه‌ها را در رفتار‌هايش بروز مي‌دهد.

نشانه اول؛ احترام
وقتي مي‌خواهيم ببينيم که آيا يک مرد، مرد واقعي زندگي شماست، به اولين نکته‌اي که بايد توجه کنيم، وجود احترام است. احترام موضوعي است که در صدر جدول خوشبختي قرار دارد و خودش را به هزار و يک جلوه نشان مي‌دهد و البته احترام يک موضوع 2جانبه است؛ موضوعي که هم شما بايد براي رعايت‌کردنش تلاش کنيد و هم همسرتان بايد در رفتار‌هايش آن ‌را نشان دهد. اگر مي‌خواهيد بدانيد احترام در رابطه ميان شما و نامزدتان جايي دارد، مي‌توانيد از نشانه‌هاي زير کمک بگيريد:

_ اهل سازش است و به خاطر منافع مشترکتان کوتاه مي‌آيد. او گذشت‌هاي شما را مي‌بيند و براي کم کردن فشار روي شما و ارتباطتان، گاهي از خواسته‌هايش مي‌گذرد.

_ به احساسات و نگراني‌هاي شما گوش مي‌کند و بدون نصيحت کردن يا رنجيدن، براي درک کردنشان تلاش مي‌کند.

_ مي‌داند که يک آدم بي‌عيب و نقص نيستيد اما شما را همان‌طور که هستيد دوست دارد و با ديگران مقايسه‌تان نمي‌کند.

براي نظر‌هاي شما ارزش قائل است؛ قبل از هر تصميم اساسي‌اي، نظر شما را مي‌پرسد و با تک‌روي سعي نمي‌کند حرف خودش را به کرسي بنشاند.

_ وقتي موفقيتي به دست مي‌آوريد با تمام وجود برايتان خوشحال مي‌شود و سعي مي‌کند زمينه را براي موفقيت‌هاي آينده‌تان فراهم کند.

_ احترام فقط در لحن خوب و رفتار پرمحبت خودش را نشان نمي‌دهد. پس اول ببينيد که نامزدتان نشانه‌هاي بالا را در رفتار‌هايش نشان مي‌دهد يا خير و بعد وجود آن‌ها را در رفتارهاي خودتان بررسي کنيد.

نشانه دوم : اولويت‌هاي مشترک
همه ما ايده‌آل‌هايي در ذهنمان داريم که از بچگي، ‌وقتي صحبت ازدواج در آينده مي‌آيد، در ذهنمان چرخ مي‌زنند. از ويژگي‌هاي ظاهري‌اي مثل قد و وزن گرفته تا شرايط مالي، تحصيلات و خصلت‌هاي رفتاري. مسلما هيچ دختري دوست ندارد همسر آينده‌اش بي‌پول يا بدخلق باشد اما اولويت‌گذاري آدم‌ها براي اين ويژگي‌ها يکسان نيست. يکي به شأن اجتماعي اهميت بيشتري مي‌دهد و يکي به خلق‌وخو؛ يکي خانواده برايش مهم است و يکي هم پول. اما براي شما کدام مهم‌تر است؟

_ براي انتخاب همسر، به الگوهاي ديگران نگاه نکنيد و سعي کنيد که اين موضوعات مهم را از نظر خودتان دسته‌بندي کنيد.

_ مهم نيست که از نظر بقيه فردي که انتخاب کرده‌ايد چقدر شگفت‌انگيز يا ايده‌آل است، مهم اين است که اين فرد چقدر به معيارهاي خود شما نزديک باشد و البته اينکه از مرزبندي‌ها و خط قرمز‌هايتان هم عبور نکند.

_ اگر به يک مورد خاص فکر مي‌کنيد و براي ازدواج فردي را بررسي مي‌کنيد، اول 10 ويژگي مهمي که برايتان در اولويت قرار دارند را روي کاغذ بياوريد و بعد در مورد ايده‌آل بودن يا نبودن اين فرد تصميم بگيريد. حتي اگر او 7 ويژگي از اين 10 تا را داشته باشد، مي‌تواند يک همسر مناسب براي شما باشد.

_ تا اينجاي کار 50 درصد مشکل حل شده. حالا وقت آن است که از اين همسر آينده هم بخواهيم اولويت‌هايش را روي کاغذ بنويسد و ببيندکه آيا شما هم مي‌توانيد همسر ايد‌ه آلي برايش باشيد يا نه!

نشانه سوم : از خط قرمز‌ها نمي‌گذرد
در هر ارتباطي خط قرمز‌هايي هست که شکسته شدنشان همه چيز را به هم مي‌ريزد و البته محدوديت‌هاي همه ارتباط‌ها مثل هم نيستند. وقتي هم که پاي زندگي مشترک به ميان بيايد، خط قرمز‌ها پيچيده‌تر و گاهي هم غيرقابل عبور‌تر مي‌شوند و به همين دليل يکي از اصليترين نشانه‌هايي که به شما مي‌گويد يک مرد، همسر ايده‌آل شماست، احترام به همين خط قرمز‌هاست.

_ بعضي از خط قرمز‌ها در همه ارتباط‌ها مثل هم هستند و بعضي‌هاي ديگر هم تنها در مورد زندگي مشترک شما صادق هستند. پس اگر او مي‌خواهد برايتان بهترين همسر دنيا باشد، بايد هر دوي اين مسيرهاي ممنوعه را بشناسد و به آن‌ها احترام بگذارد.

_ يک همسر ايده‌آل نبايد تنها و تنها از مسيرهايي که خودش درست مي‌داند عبور کند بلکه بايد نگاهي به مفهوم درست در ذهن شما بيندازد و در صورتي که مي‌بيند انجام يک کار به تصور ذهني شما در موردش آسيب مي‌زند، از انجام دادنش دست بردارد.

_ شما هم در اين مورد يک وظيفه داريد. درست است که بسياري از اين مرزبندي‌ها جزو کليشه‌هايي هستند که همه مرد‌ها از آن باخبرند اما اگر مورد ديگري در ذهنتان وجود دارد، انتظار نداشته باشيد که مردتان آن را حدس بزند بلکه با توضيح آن موضوع و بيان دلايلتان، اهميت اين خط قرمز را بازگو کنيد و از او بخواهيد که به اين محدوديت احترام بگذارد.

نشانه چهارم : اجازه مي‌دهد خودتان
همه ما دوست داريم بهترين باشيم. بهتر از چيزي که هستيم و حتي بهتر از چيزي که در توانمان هست. به خصوص اگر مقابل فردي بنشينيم که دوستش داريم و نگران از دست دادنش هستيم، دوست داريم خودمان را به‌مراتب بهتر از خود واقعيمان جلوه دهيم و ضعف‌ها و شکست‌هايمان را در مقابلش پنهان کنيم. دوست داريم او فکر کند، قوي‌ترين و ايده‌آل‌ترين دختر جهان هستيم و هيچ جاي دنيا، فردي به مهرباني، صبوري و دانايي ما پيدا نمي‌شود ولي مدتي که بگذرد، ‌اين تلاش براي بيش از حد خوب بودن و در واقع يکي ديگر بودن، برايمان خسته‌کننده مي‌شود و ميل ماندن در آن رابطه را از وجودمان دور مي‌کند.

_ بايد بدانيد در يک رابطه ايده‌آل و در مقابل مردي که مرد زندگيتان است، شما هيچ نيازي به پنهان کردن خود واقعيتان نخواهيد داشت.

_ مي‌دانيد او شما را همان‌طور که هستيد دوست دارد و حتي اگر هزار زن قدرتمند‌تر و دانا‌تر از شما مقابلش ظاهر شوند، ‌باز هم شما را انتخاب مي‌کند.

_ اين حس به شما اعتماد به نفس مي‌دهد و نمي‌گذارد که با حسادت، ترس‌ها و بي‌اعتمادي‌هاي بي‌مورد يا احساس ناامني، زندگي مشترکتان را خراب کنيد.

نشانه پنجم : از شما دفاع مي‌کند
گرچه بهترين حالت ممکن اين است که ازدواج شما همه را خوشحال کند و کوچک‌ترين سردي و مشکلي در اين مسير پيش نيايد اما نبايد فراموش کنيد که اين حالت رويايي هميشه هم اتفاق نمي‌افتد. تفاوت‌هاي خانوادگي، تفاوت در انتظار‌ها و سبک زندگي و بسياري عوامل ديگر مي‌تواند انتقاد ديگران را متوجه شما و تصميم مشترکتان کند. انتقادهايي که گاهي از طرف خانواده و اطرافيان شما بيان شده و گاهي هم به نامزدتان گفته مي‌شوند و گوش او را پر مي‌کنند.

_ اگر او همسر ايده‌آل شما باشد، با شنيدن اين داوري‌ها و گوشه کنايه‌ها از تصميمش دلسرد نمي‌شود و براي راضي کردن ديگران، به فکر تغيير برنامه‌هايش نمي‌افتد.

_ شايد شما 2 نفر با گرفتن يک تصميم مشترک بتوانيد راه را براي اين ازدواج هموار‌تر کنيد اما يک مرد ايده‌آل هرگز بار اين تغييرات را به دوش شما نمي‌اندازد و با قرار دادنتان در برابر ديگران، به‌دنبال حاشيه امني براي خودش نمي‌گردد.

نشانه ششم : حستان به شما مي‌گويد...
حتي اگر او تمام نشانه‌هايي که يک همسر ايده‌آل بايد داشته باشد را دارد، باز هم به معناي اين نيست که او مردي است که براي آرامش شما آفريده شده است. با وجود بررسي تمام اين موضوعات، دست آخر بايد به اين فکر کنيد که چه حسي درباره اين مرد داريد.

_ آيا هر زمان که او را مي‌بينيد احساس شوق و هيجان سراغتان مي‌آيد؟ آيا بعد از هر ديدار، با اشتياق منتظر گذاشتن قرار بعدي مي‌مانيد؟ آيا وقتي صحبت از ازدواج مي‌شود، دلتان مي‌خواهد که زود همه‌چيز جفت‌وجور شود و براي هميشه در کنار او باشيد؟

_ اگر پاسخ شما به اين سوال‌ها منفي است اما وقتي دو‌دو‌تا چهارتا مي‌کنيد، مي‌بينيد که او ايرادي ندارد که بخواهيد به خاطرش از ازدواج صرف‌نظر کنيد، ‌دست نگه‌داريد!

_ حسي که شما بايد به همسر آينده‌تان داشته باشيد، حرف اول و آخر را مي‌زند؛ حسي که اگر نباشد، ‌با وجود تمام ويژگي‌هاي مثبت هم نمي‌تواند شما را به ماندن در يک زندگي دلگرم کند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4057/فقط-دخترها-بخوانند--6-مردي-که-مرد-زندگي-هستند
بستن   چاپ