آریا جوان
خانه‌هاي جوانان هيچگونه فعاليت سياسي و انتخاباتي ندارند
چهارشنبه 23 فروردين 1396 - 8:13:04 AM
ايسنا

محمدرضا رستمي افزود: در تمام استان‌ها خانه‌هاي جوانان در حال فعاليت هستند البته در برخي از آنها اين خانه‌ها به طور رسمي افتتاح نشده‌اند، علاوه بر آن در 14 شهرستان نيز خانه‌هاي جوانان را راه‌اندازي کرده‌ايم. به عنوان نمونه پنج خانه جوان در استان بوشهر و سه خانه جوان در استان فارس تاسيس شد.

وي درباره دلايل راه‌اندازي خانه‌هاي جوانان در شهرستان‌هاي برخي از استان‌هاي کشور، گفت: آمادگي برخي از استان‌ها و مديران استاني براي تشکيل خانه‌هاي جوانان بيشتر بود، به همين علت در بعضي از استان‌ها در شهرستان‌ها نيز اقدام به راه‌اندازي اين خانه‌ها کرديم.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: اميدواريم خانه‌هاي جوانان اين فرصت را فراهم کند تا با تجميع گروه‌هاي مختلف جوانان و به اشتراک‌گذاري فعاليت‌ها و منابع آنان بتوان از ظرفيت‌هاي جامعه جوان بهره برد تا آنان بتوانند در زمينه توسعه اجتماعي و طي فرآيند رشد اجتماعي بهتر گام بردارند.

رستمي تصريح کرد: راه‌اندازي خانه جوانان در شهرستان‌ها در حال حاضر اولويت کاري ما نيست بلکه تلاش مي‌کنيم ابتدا اين خانه‌ها در همه مراکز استان‌ها تشکيل شود.

وي با اشاره به نتايج ارزيابي بين‌المللي شاخص توسعه جوانان، گفت: بر اساس نتايج به دست آمده ايران از متوسط جهاني بالاتر است. ما اميدواريم با فعاليت گسترده سمن‌ها و راه‌اندازي خانه‌هاي جوانان در چهار سال آينده در اين شاخص به بالاترين سطح دست پيدا کنيم.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در دوره چهار ساله رياست جمهوري آقاي روحاني، مشارکت اجتماعي و سياسي ارتقاء و فعاليت‌هاي خيريه و عام‌المنفعه بين جوانان افزايش يافت از سوي ديگر در دولت قبل ميزان اشتغال‌زايي خالص سالانه 14 هزار بود اما در دولت يازدهم به 700 هزار رسيد.

وي در پاسخ به اين موضوع که اهتمام وزارت ورزش و جوانان در ساخت خانه‌هاي جوانان ممکن است به تلاش براي استفاده از ظرفيت‌هاي جوانان به منظورانجام تبليغات رياست جمهوري تلقي شود، گفت: راه‌اندازي خانه‌هاي جوانان يک روزه اتفاق نيفتاده است بلکه از ابتداي سال گذشته آغاز شده و در سال جاري ادامه مي‌يابد.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد: دولت نمي‌تواند برنامه‌هاي خود را شش ماه پيش از انتخابات تعطيل کند تا شائبه‌ فعاليت‌هاي انتخاباتي به وجود نيايد بلکه برنامه‌هاي خود را بايد پيش ببرد و فرصت‌هاي قابل توجه براي توسعه اجتماعي جوانان فراهم آورد.

رستمي در پايان گفت: خانه‌هاي جوانان هيچگونه فعاليت سياسي و انتخاباتي ندارند و صرفا در جهت جلب مشارکت اجتماعي جوانان فعاليت مي‌کنند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4073/خانه‌هاي-جوانان-هيچگونه-فعاليت-سياسي-و-انتخاباتي-ندارند
بستن   چاپ