آریا جوان
همسر ايده‌آل، از خيال تا واقعيت
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 1:48:22 PM
آريا
اگر فردي مرز بين رۆيا و تخيلات را با واقعيت فراموش کند و آن را ناديده بگيرد، تا آخر عمر در دنياي اوهام و خيالاتش باقي خواهد ماند و هميشه به دنبال آن مدينه‌ي فاضله و دنياي ايده‌آليستي که براي خودش ترسيم کرده و نمي‌تواند از آن بيرون بيايد.
فرض کنيد خانمي در رۆياهايش مردي را تصور مي‌کرده که هر روز با يک دسته گل او را غافل‌گير کند و مدام براي او شعر بخواند و حرف‌هاي رمانتيک بزند و... حالا او با مردي ازدواج کرده که يک کارگر ساده است که نه قدرت خريد هر شب يک دسته گل را دارد و نه بعد از يک روز سخت کاري‌ حال و حوصله‌اي براي رفتارهاي رمانتيک دارد! چنين مردي وقتي خسته از سر کار برمي‌گردد، به احتمال زياد با رفتار عجيب و غريب همسرش روبه‌رو مي‌شود و با خودش فکر مي‌کند که چرا همسرش اخم کرده و ناراحت است.

شايد اگر همسر اين آقا با واقعيت زندگي‌اش کنار مي‌آمد و همسر زحمت‌کش خود را همان‌طور که هست مي‌پذيرفت، هيچ‌گاه مشکلي پيش نمي‌آمد. يا مثلاً آقايي که قبل از ازدواج در ذهن خود تصويري از يک همسر ايده‌آل ترسيم کرده که هميشه شبيه ملکه‌ها لباس مي‌پوشد، هيچ عيب و ايراد ظاهري و باطني ندارد! حتماً توي ذوقش خواهد خورد وقتي با ايرادهايي در همسرش موجه شود.
آنچه دانستن و عمل کردن به آن براي همه‌ي همسران به خصوص زوج‌هاي جوان الزامي است، روبه‌رو شدن با واقعيت‌هاي زندگي و از جمله خصوصيات ظاهري و باطني همسر است. همه‌ي ما مي‌دانيم که عيب و نقص‌هايي در وجودمان هست. پس همسرمان را هم با همه‌ي کم و کاستي‌هايش بپذيريم.
همسر ما شاهزاده‌ي رۆياهاي ما نيست! او هم مانند خودمان يک انسان معمولي است که چه بسا نقاط ضعف و قوتي که در وجود اوست، در زندگي ما تنوع ايجاد مي‌کند و از يکنواخت شدن آن جلوگيري مي‌کند!
زوج ايده‌آل، زن و شوهر بي‌عيب و نقص و رۆيايي نيستند، بلکه زن و شوهري هستند که سعي مي‌کنند به يکديگر کمک کنند تا تبديل به انسان‌هايي ايده‌آل و رۆيايي شوند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4092/همسر-ايده‌آل،-از-خيال-تا-واقعيت
بستن   چاپ