آریا جوان
شوراها به سازمان‌هاي مردم نهاد نگاه سياسي نداشته باشند
يکشنبه 27 فروردين 1396 - 2:26:38 PM
ايسنا

شروين سوري اظهار کرد:  سمن‌ها به صورت ساختاري غيرسياسي هستند و انتظار حمايت سمن‌ها از شخص يا گروهي بي‌جا است.

وي با بيان  اينکه سازمان‌هاي مردم نهاد با چندين معضل روبرو هستند، گفت: يکي از اين مشکلات، اعتبار است. در حقيقت اعتبارنامه‌هاي سمن‌هاي جوانان مانند اعتبارنامه‌هاي سازمان‌هاي مردم‌نهادي نيست که در وزارت کشور ثبت مي‌شوند. از طرفي تغيير ساختار يعني قرار گرفتن در زيرمجموعه وزارت کشور چالش‌هاي جديدي را براي سمن‌هاي جواناني که زير نظر وزارت ورزش و جوانان هستند ايجاد مي‌کند. به عبارت ديگر به رسميت شناخته شدن سمن‌هاي جوانان و برقراري ارتباط با دستگاه‌هاي اجرايي از جمله معضلات پيش‌ روي سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان است.

سوري ادامه داد: کمبود فضا براي فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد از  مشکلات ديگر سمن‌هاي جوانان است چراکه فضاي کافي براي برگزاري نشست‌ها و همايش‌ها به اين سازمان‌هاي مردم‌نهاد اختصاص داده نمي‌شود.

دبير سازمان مردم نهاد «توسعه فناوري البرز» به زمينه فعاليت اين سمن اشاره کرد و گفت: سمن توسعه فناوري البرز از سال 86 به صورت تخصصي در حوزه فناوري اطلاعات،داده و نرم افزار آغاز به کار کرده است. از زمان تاسيس اين تشکل برنامه‌هاي بسياري اجرا شده است که همايش‌هايي مربوط به اين حوزه از مصاديق آن است همچنين سمن توسعه فناوري البرز از پژوهشگرهاي فعال در زمينه فناوري اطلاعات حمايت مي‌کند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4095/شوراها-به-سازمان‌هاي-مردم-نهاد-نگاه-سياسي-نداشته-باشند
بستن   چاپ