آریا جوان
در جلسه هم اندیشی با جوانان احزاب مطرح شد ؛
تندگویان : مهاجرت یعنی ناامیدی جوانان از خدمت به کشور / نمی گویم ناامیدی را در چهره جوانان نمی بینم
دوشنبه 25 تیر 1397 - 10:21:46 AM
آریا جوان - نشست هم اندیشی جوانان احزاب با حضور معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و مدیر مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان امید محدث در روز یکشنبه 24 تیرماه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، در این جلسه جوانان احزاب مختلف به بازگویی برخی مشکلاتت پرداختند.
محمدمهدی تندگویان - معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ابتدا این جلسه گفت : «مهاجرت به معنی کم شدن عرق جوان به کشور و ناامیدی از خدمت به کشور است و این هشدار بزرگی است.»
او در خصوص تلاش های سازمان جوانان برای استقلال سازمان جوانان از وزارت ورزش و تبدیل شدن به وزارت خانه مستقل گفت: «تلاش های بسیاری در این خصوص انجام گرفت اما دولت هم باید از مواضع خود دفاع کند. همچنین شاعبه های عملکرد این وزارت خانه باید برطرف می شد که متاسفانه در مجلس با توجه به مواضع برخی نمایندگان به مشکلاتی برخوردیم.»
وی با گفتن ازاینکه به علت برخی مشکلاتی که در لایحه وجود داشت، لایحه به مشکل خورد و در مجلس رای نیاورد و از دستور خارج شد و عملا منتفی شد گفت : به نتیجه رسیدن این موضوع حداقل تا دو سال دیگر دور از انتظار است.
او در خصوص مشکلات احزاب گفت: «متاسفانه مشکلات احزاب در حیطه سازمان جوانان نیست و حل این گره ها در ‌دست ما نیست اما تمام تلاشمان را برای انعکاس آن می کنیم.»
نگاهی به مسیر اجرایی دستور ویژه رئیس جمهور
تندگویان در خصوص دستور ویژه رئیس جمهور برای به کارگیری جوانان و تلاش سازمان جوانان برای به کارگیری جوانان در سمت های مختلف گفت: «تلاش های بسیاری برای اشتغال جوانان شد. اما بازهم مشکلات به قدری زیاد است که تلاش بیشتری را می طلبد. اولین تشکلی که برای اشتغال جوانان تشکیل شد، تشکل گردشگری بود که اگر شکل بگیرد می تواند جهش مضاعفی برای اشتغال جوانان باشد. تسهیلات از طرف بانک هم در اختیار این افراد قرار می گیرد چرا که تسهیلات وزارت خانه در حد 400 میلیارد تومان برای کل کشور است و به مقدار کافی نیست.از مزایای آن هم تسهیل امور بیمه و مالیات و همکاری با سایر ارگان ها است.»
بی توجهی وزارت امور خارجه به اهمیت گفتمان بین المللی جوانان
تندگویان با تاکید بر اینکه در بحث گفتمان بین المللی جوانان هیچ قدمی برداشته نشده است گفت : خود ما هم معترض به این امر بودیم اما سازمان ما امور بین الملل ندارد و امور بین الملل متعلق به قسمت ورزش وزارت ورزش و جوانان است که با توجه به دغدغه های ورزش ی در اولویت های بعدی قرار میگیرد. از طرفی وزارت امورخارجه هم چندان اهمیتی به این موضوع نمی دهد.»
وی ادامه داد : در طول هفته گذشته هم به دلیل طرح تفکیک وزارت خانه بی نظمی هایی بوجود آمد که بعد از منتفی شدن طرح رفع شد.»
شکایت قالیباف و چمران
او در خصوص مشکلات جوانان گفت:« بنده مشکلات جوانان را به درستی درک می کنم چرا که خودم هم متحمل این مشکلات شده ام. حتی در شورای شهر از سوی آقای چمران به بنده توهین هایی شد و حتی آقای قالیباف هم در حال حاضر علیه بنده شکواییه تنظیم کرده اند. در زمان دولت اصلاحات هم با وجود تلاش های بسیار به عنوان یک کارشناس مشغول به کار بودم.»
افراد هر لحظه به دلیل منافع شخصی تغییر جریان می دهند
او با گفتن از اینکه متاسفانه معانی جریانات سیاسی هم در حال تغییر است ادامه داد : افراد هر لحظه به دلیل منافع شخصی جریان خود را عوض می کنند. تمام تلاش معاونت جوانان این است که تبدیل به پایگاه سیاسی یک حزب نشود و از تمامی جریانات و برای خدمت به جوانان تشکل ها ایجاد شود»
باید گفتارمان را عوض کنیم
تندگویان در آخر با گفتن از اینکه بحثی که اصرار به شکل گرفتن آن وجود دارد بحث ناامید کردن است چنین گفت :« خیلی از جوانان استان ها مانند تبریز به دلیل اتکا به نفس توانستند سرمایه های بسیاری را جذب کند و مسیر بهتری را برای خود رقم بزنند ولی در برخی استان ها که ترویج ناامیدی شکل گرفته نتیجه برعکس است . نمی گویم جوانان ناامید نیستند، یا ناامیدی را در صورت جوانان نمی بینم بلکه باید گفتارمان را عوض کنیم و به جای ترویج ناامیدی به توجه به استعدادهایی که به آن ها توجهی نشده بپردازیم در غیر اینصورت دورنمای خوبی برای آینده کشور تصور نمی توان کرد.»

http://www.javanannews.ir/fa/News/40956/تندگویان---مهاجرت-یعنی-ناامیدی--جوانان--از-خدمت-به-کشور---نمی-گویم-ناامیدی-را-در-چهره--جوانان--نمی-بینم
بستن   چاپ