آریا جوان
سمن‌هاي جوانان وارد دعواهاي سياسي نشوند
سه شنبه 29 فروردين 1396 - 7:33:37 AM
ايسنا

رضا حجتي افزود: در کشور ما چون رقابت‌هاي سياسي به طور کامل شفاف و مشخص نيست، ورود سازمان‌هاي مردم نهاد جوانان به اين رقابت‌ها هم به خودشان و هم به فضاي سياسي آسيب مي‌زند.

وي تاکيد کرد: ما به سمن‌هاي جوانان توصيه مي‌کنيم که وارد مناقشات سياسي نشوند. وظيفه آن‌ها آگاه‌سازي، اطلاع‌رساني، تبيين و روشنگري درباره مسائل مبتلا به مردم در حوزه‌هاي اجتماعي مختلف از استان تا روستا است. آن‌ها بايد در اين زمينه فعاليت مستمر و ويژه‌اي داشته باشند و با افزايش اطلاعات و دانايي مردم روي تصميمات مديريت شهري تاثير بگذارند علاوه بر آن سمن‌هاي جوانان مي‌توانند مطالبات مردم را دسته‌بندي کنند و نسبت به تحقق آنها اصرار بورزند.

مديرکل مشارکت‌هاي اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم نهاد از سوي مديريت شهري گفت: بهره‌گيري از توانمندي‌هاي اين تشکل‌ها را به مديريت فضاي شهري و روستايي توصيه مي‌کنيم. اين کار يکي از مصاديق واگذاري امور به مردم است و لازم است کارها در مديريت اجتماعي و اقتصادي به مردم بسپاريم بنابراين شوراهاي شهر مي‌توانند از ديدگاه‌ها و کمک‌هاي سازمان‌هاي مردم نهاد بهره ببرد.

حجتي در پايان با بيان اينکه در عمل نيز مي‌توان از ظرفيت‌هاي سمن‌هاي جوانان بهره برد و پروژه‌هايي را مي‌توان با مشارکت سمن‌هاي جوانان اجرا کرد، تصريح کرد: تنها راه براي مديريت بهره‌ور، بهره‌گيري از توانمندي‌هاي مردمي است  و تنها راه  استفاده از توان مردم همکاري با سازمان‌هاي مردم نهاد است.  مديران دولتي به ويژه مديران مياني بايد ديدگاه‌هايشان تغيير پيدا کند چرا که علي‌رغم تغييرات ايجاد شده در قوانين  و توصيه‌ها و منويات مسئولان ارشد نظام، هنوز سيستم مديريتي تحت سيطره تفکر دولتي است و مديران دولتي مايل هستند کارهاي تصدي‌گرايانه را خودشان انجام دهند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4100/سمن‌هاي-جوانان-وارد-دعواهاي-سياسي-نشوند
بستن   چاپ