آریا جوان
13 راز جالب که دختر خانم ها بايد قبل از ازدواج بدانند
يکشنبه 3 ارديبهشت 1396 - 1:55:29 PM
آريا
اگر دختري در سنين ازدواج هستيد، بهتر است مردان را بهتر بشناسيد...

13 راز جالب که دختر خانم ها بايد قبل از ازدواج بدانند

١) مردان در مورد احساسشان صحبت مي کنند اما...
مردان ترجيح مي دهند درمورد احساساتشان غيرمستقيم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهيد برنامه اش را براي تعطيلات آخر هفته بگويد يا اينکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولين باري که شما را ملاقات کرده است، بيان کند. پاسخ او روشن مي کند احساسش چيست و اين گونه خود را به شما نزديک تر مي بيند.

2) مردان با کارهايشان دوست داشتن را بيان مي کنند
بيشتر مردان ترجيح مي دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخي کارها بيان کنند، مثلا وقتي وسايل خراب خانه را تعمير يا حياط را تميز مي کنند يا سطل زباله را بيرون مي برند، دوست داشتن خود را نشان مي دهند. حتي خريد کردن براي خانه و زيباسازي محيط آن هم بيانگر اين است که شما را دوست دارد.

3) مردان ازدواج را جدي مي گيرند
مردان معمولا از ابراز سريع نظر خود واهمه دارند. شواهد نشان مي دهد آنها ازدواج را بيشتر جدي مي گيرند ولي ممکن است مدت طولاني تري طول بکشد تا احساس خود را بيان کنند زيرا مي خواهند مطمئن شوند کاري که انجام مي دهند، درست است. نتايج يک بررسي روي مردان متاهل نشان داد وقتي مردي با اطمينان کامل تصميم به ازدواج مي گيرد، همه جوانب را بررسي کرده و بيشتر معيارها را مطابق ميل خود مي بيند. 90 درصد مردان مي گويند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همين همسرشان ازدواج خواهند کرد.

4) او يک شنونده واقعي است
بيشتر ما خانم ها وقتي حرف هاي ديگران را گوش مي کنيم معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتي مثل بله يا نه يا مي دانم به آنها نشان مي دهيم به حرف هايشان گوش مي دهيم. اين اشاره ها، بخشي از نظر و درک ما را به فردي که در حال صحبت است، منتقل مي کند اما اين در مورد مردان صدق نمي کند. وقتي که با همسر خود صحبت مي کنيد و چيزي نمي گويد يا حرکتي از او نمي بينيد، به معني آن نيست که گوش نمي دهد بلکه ترجيح مي دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما مي گوييد، فکر کند.

5) مردان بيشتر عمل مي کنند
مردان روابطشان را با عمل تقويت مي کنند، نه احساس. بسياري از مردان، با انجام فعاليت هايي مانند ورزش و پياده روي همراه همسرشان و رابطه زناشويي سعي مي کنند به همسرشان نزديک تر شوند.

6) مردان زماني را براي خود مي خواهند
اگرچه مردان سعي مي کنند در بسياري از فعاليت هاي خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نياز دارند زماني مخصوص خود داشته باشند. زماني که تنها در گوشه اي بنشينند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازي شطرنج، باغباني يا رفتن به باشگاه ورزشي لذت مي برند اما مثل همه، گاهي دوست دارند کسي در کنارشان نباشد و به تنهايي به کارهاي مورد علاقه شان بپردازند. وقتي هر يک از زوجين زمان و مکاني را براي تنهايي داشته باشند، بيشتر به هم علاقه مند خواهند شد.

7) مردان مثل پدرانشان عمل مي کنند
اگر مي خواهيد بدانيد مردي که قصد داريد با او ازدواج کنيد چگونه مردي است و چه رفتاري دارد، به رفتارهاي پدرش نگاه کنيد. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان مي آموزند. اگر مي خواهيد بدانيد که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببينيد پدرش چه رفتاري با مادرش دارد.

8) مردان زبان بدن را نمي دانند
مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن مي دانند و تغيير لحن صدا و حرکات صورت براي آنها کمتر مفهوم دارد. همچنين ممکن است ديرتر ناراحتي زنان را که در چهره شان نمايان است يا پيام هاي اشاره اي و لحن صدا را تشخيص دهند، بنابراين اگر مي خواهيد مطمئن شويد پيام را دريافت کرده اند مستقيما آن را بيان کنيد.

9) واکنش مردان سريع تر است
زنان در واکنش نشان دادن به برخي امور و کارها ديرتر از مردان عمل مي کنند و مدت طولاني تري براي بيان واکنش و تفکر نياز دارند. حتي ممکن است در مقابل مردان بيشتر احساس اضطراب و استرس داشته باشند اما مردان در مقابل حوادث واکنش سريع تري نشان مي دهند بنابراين وقتي هنوز مي خواهيد درمورد مباحث شب گذشته صحبت کنيد، ممکن است همسرتان آن را از ياد برده باشد.

10) مردان به قدرداني واکنش نشان مي دهند
قدرداني از همسر مي تواند تفاوت زيادي در رفتارهاي آنها و روابطشان ايجاد کند. مطالعه ها نشان مي دهد وقتي از زحمات مردان قدرداني و به آنها ارزش گذاشته مي شود، بيشتر سعي مي کنند در انجام کارهاي خانه و مراقبت از کودک خود را درگير کنند و خود را تکيه گاه خواهند دانست.

11) مردان، لذت بردن همسر خود را دوست دارند
خوشحالي و شادابي يک زن براي همسرش بسيار بااهميت است. يک مرد تا زماني که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمي شود، بنابراين بهتر است احساسات و خواسته هايتان را بيان کنيد. خواسته خود را صريحا بگوييد، زيرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بيان کنيد، نه تنها گوش مي کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبي خواهد داشت.

12) مردان در مورد ظاهر خود دچار اضطراب مي شوند
بسياري از مردان در برخي موقعيت ها دچار اضطراب مي شوند، مخصوصا وقتي سنشان افزايش پيدا مي کند. يک مرد ممکن است در مورد جسم و توانايي هاي خود نگران شود. اگر مي توانيد، به او کمک کنيد تا روش هاي آرام سازي را ياد بگيرد و مطمئنش کنيد هنوز هم او را مانند قبل دوست داريد، در اين صورت کمتر در روابط زناشويي دچار استرس مي شود.

13) مردان نياز دارند دوست داشته شوند
اگر يک مرد احساس کند از سوي همسر مورد بي محبتي قرار گرفته ، ممکن است به فرد ديگري متمايل شود تا رضايت او را جلب کند. براي پرهيز از اين موضوع زنان بايد نيازهاي عاطفي همسر خود را درک کنند و براي رفع نيازهاي وي بکوشند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4117/13-راز-جالب-که-دختر-خانم-ها-بايد-قبل-از-ازدواج-بدانند
بستن   چاپ