آریا جوان
جوان شدن مغز با نوشيدن آب چغندر قبل از ورزش
دوشنبه 4 ارديبهشت 1396 - 2:07:01 PM
بيتوته
آب چغندر منبع نيترات است که در بدن به اکسيد نيتريک تبديل مي‌شود؛ اين ماده سبب افزايش جريان خون و کارايي بدن قبل از تمرينات ورزشي مي‌شود.

نتايج مطالعه محققان دانشگاه ويک فارست در آمريکا نشان مي دهد که نوشيدن آب چغندر به ويژه قبل از ورزش سبب کاهش فشارخون، بهبود گردش خون در بدن و خون‌رساني به مغز مي شود و از اين‌طريق در جوان‌سازي مغز موثر است.

در اين مطالعه 26 زن و مرد ميانسال و سالمند مورد بررسي قرار گرفتند؛ اين افراد نه تنها به پرفشاري خون مبتلا بودند، بلکه فعاليت بدني نيز نداشتند.

محققان در طول 6 هفته از اين داوطلبان خواستند سه بار در هفته يک ليوان آب چغندر بنوشند و يک‌ساعت پس از آن 50 دقيقه پياده روي کنند. بررسي شبکه‌هاي مغزي اين داوطلبان با MRI نشان مي‌دهد قشر حرکتي آنان به ميزان قابل توجهي تقويت مي‌شود.

قشر حرکتي مسئول پردازش اطلاعاتي است که از ماهيچه دريافت مي‌شود.

چغندر سرشار از ويتامين‌هاي A، B1، B2، B3 و C و موادمعدني فسفر، کلسيم، آهن، گوگرد، يد، مس و عناصر بسيار کميابي مانند روبيديم است.

چغندر و ساير سبزيجاتي که به اين شکل، ريشه هاي خوراکي هستند، موادمعدني مفيد خاک به ويژه نيترات معدني را جذب مي کنند؛ نيترات معدني در بدن انسان به اکسيد نيتريک تبديل مي شود که باعث گشاد شدن رگ هاي خوني شده و همين امر کاهش فشار خون را به دنبال دارد.

آب چغندر علاوه بر کاهش فشار خون، از بدن در برابر بيماري هاي قلبي و برخي از سرطان ها به ويژه سرطان روده بزرگ جلوگيري مي کند، همچنين به تولد نوزاد سالم کمک مي کند. چغندر باعث تقويت حافظه شده و هضم غذا را آسان مي کند.

آب چغندر خون ساز است و باعث افزايش انرژي مي شود. استفاده از اين مواد غذايي قبل از ورزش، باعث استحکام عضلات و افزيش انرژي مي شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4123/جوان-شدن-مغز-با-نوشيدن-آب-چغندر-قبل-از-ورزش
بستن   چاپ