آریا جوان
نکته هايي براي خواندن صورت اطرافيان تان
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 1:40:00 PM
آريا
بر خلاف حرکات و اشارات دست و پا که به فرهنگ و سنتها بستگي دارد ، حالات صورت جهاني هستند و به يک فرهنگ ، مذهب و يا يک مليت خاص تعلق ندارند. جهاني بودن حالات صورت و رواج آن در بين انسانهاي سراسر جهان نشان مي دهند که اين حالات در بيولوژي ذاتي ما انسانها ريشه دارند و حاصل ميليونها سال تکامل انسان هستند.
"پل اکمان" روانشناس و متخصص تعبير و تفسير حالتهاي چهره ، در سالهاي 1960 ثابت کرد که حالتهاي کلي چهره در هنگام ترس ، عصبانيت ، انزجار ، ناراحتي و شادي تقريبا" در تمام مردم دنيا مشترک هستند و مردم سراسر جهان اين حالتها را کاملا" مي شناسند . از همان زمان بود که دانشمندان و محققان تلاش کردند با تعبير و تفسير حالات صورت افراد و يا به اصطلاح خواندن صورتهاي آنها به احساسات و اسرار دروني آنها پي ببرند.

دستورالعمل :
ويژگيهاي پنج حالت جهاني و اصلي صورت يعني خشم ، ترس ، انزجار ، ناراحت و شادي را مطالعه و بررسي کنيد .
اين حالات را در جلوي آينه تمرين کنيد .
اگرچه احساسات آدمها بي شمار هستند و به اين پنح حس اصلي محدود نمي شوند اما مثل رنگهاي مشتق شده که از ترکيب رنگهاي اصلي بوجود مي آيند ، احساسات مختلف انسان هم از ترکيب اين احساسات اصلي حاصل مي شوند.

_ وقتي به چشمهاي يک نفر نگاه مي کنيد و متوجه مي شويد که مردمک چشم او بزرگ شده و با سرعت پلک مي زند يعني آن فرد کمي هيجان زده است و مجذوب چيزي شده است که به آن نگاه مي کند اما پلک زدن سريع به معناي گريزان بودن آن فرد نيز مي تواند باشد.

_ به حرکات ابرو هم بايد توجه کنيد . ابروها معمولا" در هنگام تعجب بالا مي روند و در هنگام خشم و ناراحتي به هم نزديک مي شوند.

_ به چين و چروکهايي که در صورت ايجاد مي شوند نيز بايد دقت کنيد . به ياد داشته باشيد که خشم باعث ايجاد چين و چروک روي پيشاني مي شود و چين افتادن روي بيني نشانه انزجار است . وقتي يک نفر از ته دل مي خندد گوشه چشمهايش نيز چروک مي شود اما وقتي خنده يک نفر تصنعي است معمولا" فقط لبهايش مي خندد و چشمهايش هيچ تغييري نمي کند.

_ گاهي اقات وقتي تلويزيون تماشا مي کنيد صداي آن را قطع کنيد و به حالتهاي اجزاء صورت بازيگران مخصوصا" حالت چشمها ، ابروها ، لبها و مخصوصا" چين و چروکهاي آنها دقت کنيد. سعي کنيد با توجه به حالتهاي صورت افراد ، احساسات آنها را شناسايي کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4129/نکته-هايي-براي-خواندن-صورت-اطرافيان-تان
بستن   چاپ