آریا جوان
دلايل منطقي و غير منطقي براي ازدواج
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 1:57:04 PM
بيتوته

هر فردي با ازدواج کردن مي خواهد به هدفي برسد. اما اين هدف از يک نفر به نفر بعدي فرق دارد. خيلي بايد مراقب باشيم که به چه دليل قصد ازدواج کردن را داريم. متاسفانه برخي از دلايل براي ازدواج کردن مناسب نيستند و ميتوانند تاثيرات منفي را بر زندگي مشترک يک زوج داشته باشد.

ازدواج کردن بايد به گونه اي صورت گيرد که فوران احساسات و هيجانات مثبت و زيبا را براي هر دو نفر هم زن و هم مرد داشته باشد و اين در صورتي اتفاق مي افتد که دليل منطقي و محکمي براي ازدواج کردن با طرف مقابلمان را داشته باشيم. 

دلايل منطقي براي ازدواج 

1- همراه بودن 

2- دل آرامي 

3- حمايت شدن 

4- داشتن شريک جنسي 

5- والد شدن 

دلايل غير منطقي براي ازدواج 

1- فرار از خانه و تنهايي 

2- فراموش کردن يک رابطه عاطفي 

3- ازدواج اجباري 

4- مسايل اقتصادي 

5- رسيدن به استقلال 

6- کمبودهاي شخصي 

7- رفع مشکل بيکاري 

8- بالا رفتن سن 

9- فرار از يکنواختي زندگي 

پيدا کردن شريکي براي همراه بودن و حمايت کردن، دليلي منطقي براي ازدواج 

خيلي وقتها در زندگي به دنبال فردي هستيم تا به ما کمک کند تا پيشرفت کنيم و به کمال برسيم. دنبال فردي مي گرديم که از ما در شرايط سخت و دشوار زندگي حمايت کند و امنيت را براي ما فراهم کند. امنيت يکي از نيازهاي هر فرد سالم مي باشد که بايد تامين شدن آن را حس کند. قبل از ازدواج راجع به اينکه همسرتان با انجام دادن چه کارهايي مي تواند در زمينه هاي مختلف براي شما امنيت ايجاد کند، صحبت کنيد. همچنين راجع به آرزوهايي که نياز به حمايت درباره آنها از سمت همسرتان داريد نيز صحبت کنيد و در اين مورد شفاف سازي نماييد.

داشتن يک همسر دل آرام، بهترين دليل براي ازدواج 

يکي از نيازهايي که همه ي افراد به دنبال تامين آن هستند، نياز به محبت کردن و محبت ديدن است. اگر به دنبال اين هستيد که با ازدواج اين نياز را در خودتان ارضاء کنيد خيلي اقدام خوبي هست، منتهي بايد قبل از ازدواج با طرف مقابلتان راجع به اين مساله صحبت کنيد. بايد درباره اينکه دوست داريد چگونه مورد محبت قرار بگيريد و خودتان هم چگونه محبت مي کنيد صحبت کنيد. محبت يا به صورت کلامي و نوشتاري هست و يا به صورت نوازش و لمس کردن و يا به صورت عملي و انجام دادن يک کار براي طرف مقابل. 

داشتن شريک جنسي و والد شدن، دليلي زيبا براي ازدواج 

يکي ديگر از نيازهايي که افراد سالم به دنبال تامين آن هستند، نياز جنسي مي باشد. فقط دقت کنيد که اگر ازدواجتان صرفا به اين دليل است که فقط رابطه جنسي داشته باشيد و فرزنددار بشويد سخت در اشتباهيد. زماني مي توانيد نياز جنسي خودتان را به خوبي برقرار کنيد که ملاک ها و معيارهاي ديگر ازدواج را نيز در نظر بگيريد. 

فرار از خانه و تنهايي، دليلي غير منطقي براي ازدواج 

خيلي وقتها برخي ها فکر ميکنند که اگر ازدواج کنند ديگر تنها نيستند در صورتي که اگر ازدواج سريع انجام گيرد و هيچ تناسبي بين زوج ها وجود نداشته باشد، ممکن است که تنهايي اين افراد بيشتر بشود. اگر فقط  به خاطر رفع تنهايي تان و يا خلاص شدن از دعواهاي والدينتان تصميم به ازدواج گرفته ايد، ممکن است که به مشکل و تعارض با همسرتان برخورد کنيد. چشم و گوشتان را باز کنيد و سعي کنيد که تصميم درست بگيريد. 

 

معايب زود ازدواج کردن

داشتن يک همسر دل آرام، بهترين دليل براي ازدواج‎

فراموش کردن يک رابطه عاطفي، بدترين دليل براي ازدواج 

مراقب باشيد اگر شکست عاطفي را تجربه کرده ايد و يا همسرتان فوت کرده هست و يا از همسرتان جدا شده ايد، هيچ گاه براي فراموش کردن اين مشکلتان ازدواج نکنيد. زيرا تا زماني که نتوانيد اين مشکلات را براي خودتان هضم کنيد، ممکن است همسر جديدتان را مدام مورد مقايسه با آن فرد قرار بدهيد و نهايتا با همسرتان به مشکل برخورد کنيد. ابتدا سعي کنيد روي خودتان و حل مشکلتان کار کنيد و بعد از گذشت زماني حدود 2 سال تصميم به ازدواج بگيريد. 

رسيدن به استقلال و کمبودهاي شخصي، دليلي نا مناسب براي ازدواج

برخي از دخترها و پسرها فکر مي کنند با ازدواج کردن از دست سوال و جواب هاي والدينشان راحت مي شوند و مي توانند به استقلال شخصي برسند. در صورتي که بايد بدانيم ازدواج کردن چهارچوب هاي بيشتري را براي ما ايجاد ميکند که اگر به آنها پايبند باشيم مي توانيم زندگي خوبي را داشته باشيم. 

رفع بيکاري، چه دليلي براي ازدواج؟ 

برخي از افراد به دليل اينکه ميخواهند در موسسه اي استخدام شوند و شرط استخدام آنها متاهل بودن هست، تصميم مي گيرند في الفور با فردي ازدواج کنند تا اينکه شرايط کاري و استخدام خود را از دست ندهند. گوش به زنگ باشيد اين گونه ممکن است که استخدام شويد ولي به دليل اينکه با همسرتان صحبت هاي منطقي قبل از ازدواج را نداشته ايد ممکن است با هم به تعارض برخورد کنيد. 

بالا رفتن سن 

اگر سنتان بالا رفته است و حاضريد به هر قيمتي ازدواج کنيد، سخت در اشتباه هستيد. به اين که در اين تصميم تمام ذهنتان به دنبال اين مساله هست که عمرتان در گذر زمان قرار گرفته است و ممکن هست که شرايط ديگري براي ازدواج نداشته باشيد. دقت کنيد انسان ها را نمي شود تغيير داد. اگر با دلايل منفي با فردي ازدواج مي کنيد به اميد آن که او را تغيير دهيد، سخت در اشتباه هستيد. 

مسايل اقتصادي 

مسايل اقتصادي نيز از عواملي هست که مي تواند در انتخاب افراد براي ازدواج تاثير گذار باشد، ولي مراقب باشيد که انتخابتان صرفا به دليل مسايل اقتصادي نباشد و تمرکزتان را در انتخاب بر روي ميزان درآمد طرف مقابلتان نگذاريد زيرا باعث مي شود که به ملاک ها و معيارهاي مهم ازدواج بي توجهي کنيد. 

فرار از يکنواختي زندگي زناشويي 

برخي از افراد براي اينکه زندگي با يک فرد جديد را تجربه کنند، اقدام به ازدواج مي کنند. اين تصميم بسيار خطرناک هست . ميتواند تجربه اي جبران ناپذير باشد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4131/دلايل-منطقي-و-غير-منطقي-براي-ازدواج
بستن   چاپ