آریا جوان
راه‌اندازي تشکل‌هاي محله‌محور جوانان
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1396 - 2:23:33 PM
ايسنا

محسن زارعي افزود: شوراها مرجع تصميم‌ساز و ناظر در حوزه مديريت شهري هستند. يکي از کارکردهاي سازمان‌هاي مردم نهاد نيز فعاليت در عرصه تصميم‌سازي است. در واقع آن‌ها مي‌توانند بهترين هميار براي شوراها باشند و در زمينه‌هاي عمراني، معماري و فرهنگي شهر از ديدگاه‌هاي تشکل‌هاي جوانان استفاده شود.

مديرکل سابق مشارکت‌هاي اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: شوراها کارگروه‌هايي دارند که مي‌توانند زمينه‌ بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي جوانان را فراهم کنند. سمن‌هاي جوانان نيز بدون هيچ اجر و منتي حاضر هستند که درعرصه تصميم سازي کمک کنند البته مراجع تصميم ساز بايد سازو کاري را براي مشارکت جوانان به وجود آورند و از ظرفيت‌هاي تشکل‌هاي جوانان مي‌توان براي حل مشکلات اين قشر نيز بهره برد.

وي افزود: لازم است شوراي شهر به جوانان اطمينان داشته باشند تا بتواند هم از ايده  و هم از عمل جوانان بهره برد. مهم نيست سمن‌ها از وزارت کشور يا از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته باشند؛ بلکه بهره گيري از ظرفيت‌هاي جوانان اهميت دارد.

زارعي در پايان درباره حضور جوانان به عنوان عضو شوراي شهر گفت: الزامي ندارد که همه اعضاي مراکز تصميم سازي مانند شوراهاي اسلامي شهر و روستا با تجربه و با سابقه باشند. حضور جوانان به طور قطع در چنين مراکزي ضروري است. نگاه آنان به مديريت شهري مي‌تواند در جهت برآورده سازي نيازهاي جوانان موثر باشد.  


http://www.javanannews.ir/fa/News/4133/راه‌اندازي-تشکل‌هاي-محله‌محور-جوانان
بستن   چاپ