آریا جوان
دروغ هايي که شما را ضايع تر مي کند
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 12:34:00 PM
آريا
من نمي توانم
در حقيقت تنها کسي که مي تواند بگويد شما نمي توانيد، خودتان هستيد. اگر در پس ذهن خود انعکاس اين کلمات را مي شنويد، آنها را دور بريزيد. ايمان شما مي تواند کوه ها را جابجا کند و ترديدتان مي تواند سر راه شما کوه بسازد. شک داشتن به خودتان، دشمن شماره يک پيشرفت شماست.

تنها زماني نگراني درباره توانايي ها و ارزش هاي فردي خودتان را کنار مي گذاريد که بدانيد چقدر توانايي داريدو اينکه واقعا مي توانيد. در نهايت ترديدو ايمان شما يک وجه اشتراک دارند، هر دوي آنها مي خواهند شما چيزي را باور کنيد که قادر به ديدن آن نيستيد. فقط بايد تصميم بگيريدکه مي خواهيد کدام يک را باور کنيد.

فردا انجامش ميدهم
انسان هاي موفق عادت دارند کاري را که آدم هاي تنبل براي فردا برنامه ريزي مي کنند، همين امروز انجام دهند. بزرگترين دشمن بهره وري،اين باور غلط است که شايد فردا روز بهتري براي انجام کار باشد. اين يک دروغ است.

فردا هم شما همين احساس را خواهيد داشت و آن فرداي بهتر هرگز نخواهد آمد. مشکل واقعي شما نه توانايي امروزتان بلکه طرز فکرتان است. بايد درک کنيد که فردايي وجود ندارد و هرگز وجود نخواهد داشت. مطمئن ترين فرصتي که شما داريد همان لحظه اي است که در آن زندگي مي کنيد. زندگي همين لحظه است.

روزي به جز امروز وجود ندارد. اگر امروز کاري را که ديگران انجام نمي دهند انجام دهيد و آنقدر خوش شانس باشيد که فردا را ببينيد، با توانايي از خواب بيدار مي شويد که ديگران از آن بي بهره اند.

تنها چيزي که لازم داريد يک فکر بکر است
با دست به کاري نزدن به هيچ جانمي رسيد. يک ايده تا زماني که آن را عملي نکنيد هيچ فايده اي به حال شما ندارد. در واقع تا وقتي که آن ايده بزرگ در سرتان جا خوش کرده، ضررش از نفعش بيشتر است. ضمير ناخودآگاه شما مي داندکه داريد امروز و فردا مي کنيد.

تلاشي که براي ايجاد تاخير در کامل کردن کارهاي خود به خرج مي دهيد، استرس، اضطراب، ترس و معمولا امروز و فردا کردن هاي بيشتر با به دنبال خواهد داشت. چرخه معيوبي که مرتب بدتر مي شود تا زماني که دست به کاري بزنيد. پيشرفت شما با کارهاي جديدي که انجام مي دهيد مورد ارزيابي قرار مي گيرد. اگر عملي در کار نباشد، در واقع هيچ پيشرفتي نمي کنيد.

هنوز احساس راحتي نمي کنم
اگر چيزي شما را عصبي مي کند، به معناي اين است که داريد کار درست را انجام مي دهيد و رشد مي کنيد. همه پيشرفت ها در جايي خارج از منطقه امن شما اتفاق مي افتند. احساسات ناخوشايندي مثل اضطراب و ترس تلاش مي کنند سر راه شما قرار بگيرند.

اضطراب چيزي جز يک احساس دروني نيست که پيوسته شما را وادار مي کند يک شکست را قبل از آنکه حتي اتفاق افتاده باشد بارها تجربه کنيد. اين يک توهم بيهوده است. اين واقعيت را بپذيريد که ترس هاي شما جلوي هيچ اتفاق بدي را نمي گيرند، فقط زندگي تان را متوقف مي کنند.

پس با احساسات ناراحت خود احساس راحتي کنيد. ميل شما به کسب موفقيت بايد بر ترس شما از ناکامي چيره شود. به طورکلي، رويدادهاي تصادفي زندگي همواره جرقه هاي ترس و اضطراب را در ضمير ناخودآگاه شما برمي انگيزند. واکنش شما تنها چيزي است که به طور خودآگاه مي توانيد آن را کنترل کنيد. روي آن تمرکز کنيد تا هميشه کارآمد باشيد.
دروغ گفتن,انسان هاي موفق , عادت انسان هاي موفق
بهترين کار من به اندازه کافي خوب نيست
هر وقت درگير پروژه اي مي شويد که شما را به حرکت وامي دارد، طبيعي است که از خودتان انتقاد کنيد. علت اين است که شما براي کاري که در دست داريد، ذوق داريد و ديدگاهي درباره اينکه نتيجه در پايان چه خواهد شد و چه حسي خواهد داشت، در ذهن خود داريد. اغلب بين کيفيت فعلي کارتان و آنچه خودتان انتظار داريد از آب دربيايد، فاصله وجود دارد.

حس شما به شما مي گويد که خروجي کار به اندازه کافي خوب نبوده است، تلاش کرده ايد خوب از کار دربيايد اما هنوز خوب نيست. همين حس خوبي که نسبت به کارتان داريد از اول شما را درگير خودش کرده و به همين دليل است که مي خواهيد مطمئن باشد. اين حقيقت فوق العاده ارزشمند است و به آن علاقه و ميل دروني مي گويند.

اجازه ندهيد وسوسه بهتر شدن از آنچه که هستيد، شما را از پيشرفت در راه يادگيري و رشد براي بهترين بودن باز دارد. بالاخره به آنجا خواهيد رسيد. فقط به کمي تمرين نياز داريد. اگر هنوز در اين مرحله هستيد، بدانيد که کاملا طبيعي است و مهمترين کاري که مي توانيد انجام دهيد اين است که به کارتان ادامه دهيد. تنها با تلاش بيشتر است که مي توانيدسطح مهارت خود را کامل کنيد و فاصله بين حس خوب و کيفيت خروجي کارتان را کاهش دهيد.

بهتر است همين الان دست از کار بکشم و جلوي ضرر را بگيرم
وينستون چرچيل مي گويد: موفقيت هرگز پايان راه نيست و شکست هيچ وقت کشنده نيست. اين شهامت ادامه دادن راه است که اهميت دارد.

پشتکار، مادر تمام تلاش هاي مولد شماست. شکست – کوچک يا بزرگ – هر روز براي بهترين افراد اتفاق مي افتد. قوي ترين و کارآمدترين انسان ها آنهايي نيستند که همواره موفق مي شوند بلکه کساني هستند که بعد از باخت تسليم نمي شوند. درست در اوج زماني که حس دست کشيدن از کار به شما دست مي دهد، به اين فکر کنيد که چقدر راه آمده ايد و از اول چرا اين کار را شروع کرده ايد.

اغلب خيلي بيشتر از آنچه فکر مي کنيدبه موفقيت نزديک هستيد. بعضي افراد درست زماني تسليم مي شوند که تقريبا به هدف رسيده اند درحالي که ديگران برخلاف آنها با تلاش بيشتر از هميشه تا آخرين ثانيه ممکن، بر هدف خود غلبه مي کنند.

نکته: اگر ياد بگيريد دست از کار بکشيد، اين براي شما عادت مي شود. به حرکت ادامه دهيد!

همه دردها بد هستند
هر چقدر هم که تلاش کنيد نمي تواندي کاملا از تمام درد و رنج ها فرار کنيد. شما نمي توانيد از يکي از اساسي ترين اجزاي پيشرفت خود فرار کنيد اما ح قانتخاب داريد: مي توانيد جلوي دردها زانو بزنيد و تسليم شويد يا روي آنها کار کنيد، پشتکار داشته باشيد و به تدريج به اهداف دلخواه خود دست يابيد.

درد بخشي از سفر شماست. ارزيابي شما از درد و کاري که با آن مي کنيد، انتخاب خودتان است. هر مشکل دردناکي در دل خود يک فرصت قدرتمند دارد که به تدريج خود مشکل را کوچک جلوه مي دهد. در نهايت، بزرگترين موفقيت هاي شما محصول جانبي شناخت مشکل دردناک موجود و تبديل آن به يک فرصت است.

ساختار و ثبات اهميتي ندارند
توانايي شما براي ثبت اهداف مشخص و واقعي، و آموزش خودتان براي تلاش کردن در جهت آنها در هر لحظه از شبانه روز، بيشتر از هر روش ديگري موفقيت شما را تضمين مي کند. اين ثبات و تلاش متمرکز است که به شما اجازه مي دهد از صفر شروع کنيد و از کساني که مدت ها پيش راه افتاده اند، سبقت بگيريد.

خيلي دير است
اشتباه است، براي متفاوت بودن و دست به کار جديدي زدن هيچگاه دير نيست. اين يک امر بديهي است اما آگاهي لازم است با صداي بلند بگوييد: من با بهتر ساختن خودم در حال حاضر، آينده اي بهتر را رقم خواهم زد. اين لحظه يک شروع تازه است. شکايت کردن از زمان هدر رفته و فرصت هاي از دست رفته در گذشته، بي فايده است. شما نمي توانيد در اين مورد کاري انجام دهيد. آينده شما نزديک است.

آن را دو دستي بچسبيد و با خودتان جلو ببريد. زماني که با يک صخره مانع مواجه شديد، بين نشستن و دست به هيچ کاري نزدن و دست به کار شدن براي پيشرفت بيشتر، گزينه دوم را انتخاب کنيد. فکر کنيد و اگر مجبور شديد از صخره بالا برويد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4143/دروغ-هايي-که-شما-را-ضايع-تر-مي-کند
بستن   چاپ