آریا جوان
عقد دختر عمو و پسرعمو رو تو آسمون بستن
يکشنبه 10 ارديبهشت 1396 - 2:18:57 PM
بيتوته

قطع به يقين اين جمله را بارها و بارها در زندگيتون شنيدين که ميگن عقد دختر عمو و پسرعمو را توي آسمان ها نوشته اند. برخي از فرهنگ ها و خانواده ها، ازدواج هاي فاميلي را به دلايل مختلفي مورد پسند قرار مي دهند و ازدواج کردن با افراد غريبه را خيلي نمي پذيرند. اما به راستي تا چه حد اين موضوع اهميت دارد؟ آيا در ازدواج هاي فاميلي ميزان جدايي و طلاق کمتر هست؟ و آيا در ازدواج هاي فاميلي محبت بين همسران بيشتر است؟ براي رسيدن به جواب اين سوالات بهتر است که مطلب زير را مطالعه نماييد. 

قطعا همه ي پدر و مادرها به فکر اين هستند که در تمام زمينه، بهترين ها را براي فرزندانشان فراهم کنند. در زمينه تحصيل، امانات رفاهي، خوراک، پوشاک و ... و همچنين مهم تر از همه ي اين ها، بهترين مورد براي ازدواج است. يکي از مسايلي که کمک مي کند يک فردي ازدواج خوبي را داشته باشد، شناخت طرف مقابلش است. بعضي از خانواده ها فکر مي کنند که اگر فرد مورد نظر براي ازدواج با فرزندشان، از بستگان دور يا نزديکشان باشد، احتمال خوشبختي فرزندشان بيشتر است. براي همين هم، رو به ازدواج هاي فاميلي مي آورند. 

لازم نيست کل فاميل باخبر بشوند!!! 

يکي از مشکلاتي که ممکن است در هر ازدواجي رخ بدهد، مسايل مربوط به ژنتيک و اختلالات ژنتيکي در فرزندان آن ها هست. پيشنهاد مي شود اگر شما هم طرفدار ازدواج فاميلي هستيد در وهله اول قبل از خواستگاري رفتن و ايجاد وابستگي بين شما و طرف مورد نظرتان، همچنين قبل از اينکه به تمام فاميل و بستگان خواستگاري کردنتان را بيان کنيد، در ابتدا به يک مرکز مشاوره ژنتيک مراجعه کنيد و از نظر ژنتيکي مورد بررسي قرار بگيريد. اگر نظر مشاور ژنتيک براي ازدواج شما مثبت بود، حالا زمان آن مي رسد که راجع به انتظاراتتان و همچنين ملاک ها و معيارهايتان براي ازدواج با يکديگر صحبت کنيد. علت اين کار هم اين است که اگر خداي نا کرده بعد از صحبت هاي مفصلي که در جلسات خواستگاري انجام داده ايد، مشاور ژنتيک به شما جواب منفي بده، اينجاست که شما وارد يک رابطه عاطفي شده ايد و نمي دانيد که بايد چه تصميمي را بگيريد. 

مشاوره ژنتيک يا آزمايش ژنتيک؟ 

لازم هست که افراد خويشاوندي که قرار است با هم ازدواج کنند، هم به مشاوره ژنتيک بروند و هم آزمايش ژنتيک را انجام بدهند و از هيچ کدام از آنها چشم پوشي نکنند. 

در مشاوره ژنتيک، سوال و جواب انجام مي شود و از طرفين شرح حال گرفته مي شود ولي در آزمايش ژنتيک صرفا فقط آزمايش گرفته مي شود و نمونه برداري انجام مي شود. بهتر است که مشاوره و آزمايش ژنتيک، هر دو با هم انجام شوند. 

مشاوره خانواده 

قبل از هر ازدواجي طرفين بايد يک ارزيابي سنجيده اي از يکديگر داشته باشند. اين مساله در ازدواج هاي فاميلي هم بايد رعايت بشوند و از اين قاعده مستثني نيستند. حتما بعد از مشاوره و آزمايش ژنتيک، به يک مشاور خانواده مراجعه کنيد و راجع به ازدواجتان با مشاور صحبت کنيد. 

 

آزمايش ژنتيک براي ازدواج فاميلي

يکي از مشکلات ازدواج هاي فاميلي عدم تحقيق کردن نسبت به طرف مقابل مي باشد

مزاياي ازدواج فاميلي 

ازدواج فاميلي از مزاياي خوبي برخوردار است. مهم ترين اين مزايا تناسب خانوادگي طرفين است. همچنين تناسب در آداب و فرهنگ اين خانواده ها وجود دارد. تناسب در فرهنگ و ارزش ها هم از مزاياي ازدواج هاي فاميلي هست. 

معايب ازدواج هاي فاميلي 

يکي از مهم ترين معايب ازدواج هاي فاميلي، احتمال ايجاد بيماري هاي ژنتيکي در فرزندانشان هست. مشکل ديگري که در ازدواج هاي فاميلي وجود دارد عدم تحقيق کردن نسبت به طرف مقابلتان مي باشد. 

يکي از راه هايي که بايد طرف مقابل را بشناسيم تحقيق کردن هست. اگر ازدواج فاميلي باشد معمولا اين  کار نشدني  هست و گفته مي شود که ما آنها را مي شناسيم و خانواده خوبي هستند و نياز به تحقيق ندارند. 

احتمال ايجاد اختلالات ژنتيکي در اين افراد نيز بيشتر است. حتي اگر در فرزندشان چيزي نمايان نشود در نسل هاي بعدي ديده مي شود.

گوش به زنگ باشيد

به صورت کلي يکسري از افراد نسبت به بقيه بيشتر در معرض خطر هستند. پيشنهاد مي شود که افراد زير حتما قبل از ازدواج مشاوره و آزمايش ژنتيک را انجام بدهند.

1- افرادي که خويشاوند هستند و قصد ازدواج با يکديگر را دارند. 

2- دختر خانم هاي زير 18 سال و بالاي 33 سال که قصد ازدواج دارند. 

3- پسران بالاي 40 سال که قصد ازدواج دارند. 

4- دختر و پسري که اختلالات ژنتيکي حتي ضعيف بودن چشم را دارند و قصد ازدواج را دارند. 

5- افرادي که مي خواهند ازدواج کنند و بستگان درجه 1 آنها اختلالات ژنتيکي دارند. 

6- افرادي که مشاغل پرخطر دارند و يا در مناطق پرخطر زندگي مي کنند و قصد ازدواج دارند. 

7- افرادي که در آزمايشگاه ها، سونوگرافي ها و راديولوژي ها کار مي کنند و قصد ازدواج دارند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4150/عقد-دختر-عمو-و-پسرعمو-رو-تو-آسمون-بستن
بستن   چاپ