آریا جوان
واکنش وزارت ورزش به اظهارات قاليباف درباره وام ازدواج/ جوانان را دستاويز قرار ندهيد
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 2:12:43 PM
ايسنا
محمد رضا رستمي در پي صحبت هاي شب گذشته محمد باقر قاليباف در برنامه گفت وگوي ويژه خبري مبني بر اينکه "بيش از يک ميليون نفر در صف دريافت وام ازدواج قرار دارند"، با رد اين ادعا تاکيد کرد که جوانان را دستاويز قرار ندهيد.

وي گفت: علي‌رغم بروز مشکلات مالي فراوان دولت در سال 95 به بيش از يک ميليون نفر - که متقاضي وام ازدواج 10 ميليوني بودند، وام پرداخت کرده است و کساني که در ماههاي پاياني سال 95 تشکيل پرونده داده‌اند کمتر از 300 هزار نفر بودند که در پايان مراحل اداري دريافت وام خود قرار دارند.

وي با اشاره به لايحه بودجه سال 96 گفت : دولت دوباره پرداخت وام 10 ميليون توماني ازدواج را در لايحه بودجه امسال به مجلس پيشنهاد کرد و بعد از تصويب نمايندگان مردم به بانک‌ها ابلاغ شده است. متقاضيان سال 96 نيز از اين وام 10 ميليون توماني برخوردار خواهند شد.

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به اقدامات گسترده دولت در موضوع ازدواج جوانان گفت: دولت در بخش جوانان اقدامات موثر و گسترده‌اي در بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي ازدواج از قبيل وام 10 ميليون توماني، ساماندهي مسکن زوجين توسط خيرين مسکن ساز، مشاوره‌ها و آموزش‌هاي پيش از ازدواج زوجين و ارتقاي سرمايه‌هاي اجتماعي اعتماد و احترام متقابل که سبب پايداري خانواده‌هاي تازه تشکيل شده ، انجام داده است .

بر اساس گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت ورزش و جوانان، رستمي در پايان با تاکيد بر رعايت اخلاق اسلامي و ايراني در انتخابات و بازي نکردن با جامعه گفت:جامعه از سوء استفاده‌ها خسته شده و بهتر است کانديداها به جاي دروغ‌پردازي و نااميد کردن مردم به راهکارهاي عملي و مديريتي خود بينديشند و برنامه‌هاي خود را ارائه دهند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4155/واکنش-وزارت-ورزش-به-اظهارات-قاليباف-درباره-وام-ازدواج--جوانان-را-دستاويز-قرار-ندهيد
بستن   چاپ