آریا جوان
لزوم توجه دولت آينده به ايجاد فضاي باز و با نشاط در دانشگاه‌ها
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 2:35:17 PM
ايسنات

دکتر محمد جليلي اظهار کرد: توجه به جامعه علمي و دانشگاه از منظر در اختيار داشتن تسهيلات توليد علم و تامين اعتبارات براي فعاليت‌هاي آکادميک و آموزشي از مهمترين انتظارات جامعه علمي کشور از دولت دوازدهم است.

وي با بيان اينکه توجه به ويژگي‌هاي آکادميک از نظر تشکيلات آکادميک، ساختار و اداره دانشگاه‌ها است، گفت: البته دانشگاه‌ها ارتباطات وسيعي با شوراي عالي انقلاب فرهنگي که رياست آن را رييس‌جمهور برعهده دارد، دارند و بنابراين انتظار مي‌رود رييس‌جمهور آينده در اين شورا نيز بيش از پيش زمينه‌ را براي رشد علمي دانشگاه‌ها فراهم کند.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران گفت: توجه به جايگاه دانشگاه‌ها به عنوان مرکز توليد علم عمومي و بين المللي و ايجاد فضاي آموزشي مناسب مساله بسيار مهمي است که بايد مورد توجه دولت آينده قرار گيرد.

شرايط دانشگاه ها نسبت به گذشته بهبود يافته است

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران با اشاره به اينکه در حال حاضر شرايطي که در دانشگاه‌ها وجود دارد از لحاظ علمي و دانشگاهي نسبت به گذشته شرايط بهتري است، تصريح کرد: ولي اين شرايط همچنان جاي بهبود دارد و نياز است که به اعتبارات و حوزه‌هاي مختلف دانشگاه توجه ويژه‌اي شود.

جليلي با بيان اينکه اگر انتظار ما اين است که در منطقه و فرامنطقه رقابت کنيم بايد اعتبارات بيشتري تعلق بگيرد به دانشگاه‌ها و شرايط جذب بيشتري فراهم شود گفت: در دوره گذشته شرايط براي امکان تحصيل منابع به غير از منابع عمومي فراهم شد اما بخشي از دانشگاه‌هاي علوم پزشکي به دليل مشکلاتي که داشتند در اين زمينه دچار چالش شدند.

ضرورت حرکت دانشگاه‌ها به سمت استقلال 

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران ادامه داد: عزم جدي نياز است تا مشکلات زيرساختي دانشگاه‌ها حل شود و بخشي از راهکارهايي که در اين زمينه وجود دارد برمي‌گردد به فضاي اداره دانشگاه‌ها که در اين زمينه ضروري است دانشگاه‌ها به سمت استقلال پيش بروند.

وي افزود: از سويي ديگر در حال حاضر دانشگاه‌ها با پذيرش دانشجوي زياد مواجهند در حاليکه اعتبارات اجازه اين کار را نمي دهند و دانشجويان نيز خواهان تحصيل رايگان هستند در حاليکه تحصيل آنها هزينه زيادي در پي دارد و اين عدم تناسب اگر حل شود و دانشجويان بتوانند در زمنيه جذب دانشجو کارايي بيشتري داشته باشند و منابع خود را از راهي به غير از منابع عمومي تامين کنند.

وي در پايان با تاکيد برلزوم ايجاد فضاي باز دانشجويي در دانشگاه‌ها بيان کرد: ايجاد فضاي باز دانشجويي نيز بسيار کمک‌کننده است و مي تواند در کيفيت کار دانشگاه‌ها موثر باشد

http://www.javanannews.ir/fa/News/4156/لزوم-توجه-دولت-آينده-به-ايجاد-فضاي-باز-و-با-نشاط-در-دانشگاه‌ها
بستن   چاپ