آریا جوان
چگونه هزينه هاي دوران تحصيل مان را مديريت کنيم؟
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 1:46:54 PM
آريا
هزينه ها در دوران تحصيل در دانشگاه متفاوت هستند اما ميتوان اين هزينه ها را مديريت نمود. استفاده از يک برنامه ريزي خوب به ما کمک ميکند تا در دوران تحصيل بتوانيم هزينه هاي مختلف مثل خريد کتاب، هزينه هاي رفت و آمد و... را مديريت کنيم.

برنامه ريزي در زندگي اهميت زيادي دارد چون با استفاده از آن ميتوان نظم بيشتري را در انجام کارهاي روزانه و يا در کسب و کار و شغلي که داريم ايجاد نمود. همچنين برنامه ريزي مالي نيز براي مديريت هزينه ها و صرفه جويي اهميت زيادي دارد بنابراين براي اينکه بتوانيم در زمان تحصيل در دانشگاه هزينه هاي خود را مديريت کنيم به يک برنامه ريزي خوب نياز داريم.

_ داشتن يک شغل نيمه وقت به ما کمک ميکند تا در کنار تحصيل درآمدي هر چند اندک داشته باشيم. در اين صورت بهتر ميتوانيم مايحتاج مورد نياز خود مثل کتاب، لپ تاپ و يا لوازمي را که در رشته ي تحصيلي خود به آن نياز داريم تهيه کنيم.

_ همچنين يک شغل نيمه وقت در دوران تحصيل به ما کمک ميکند تا در زمان فارغ التحصيلي بهتر بتوانيم به يک فرصت شغلي خوب دست پيدا کنيم. اغلب براي کاريابي نياز به تجربيات و مهارتها است اما اگر در دوران تحصيل بتوانيم تجربيات کاري را بدست بياوريم در زمان فارغ التحصيلي راحت تر ميتوانيم يک فرصت شغلي خوب را پيدا کنيم.

_ داشتن شغل نيمه وقت باعث ميشود تا در کنار تحصيل و کسب علم و دانش بتوانيم مهارتهاي لازم براي داشتن يک کسب و کار خوب را نيز بدست بياوريم. براي تهيه ي کتاب هاي مورد نياز خود هميشه از بن و کارتهاي تخفيف استفاده کنيد. همچنين استفاده از کتاب هايي که در کتابخانه ها هستند نيز ميتواند به ما کمک کند تا برخي از کتاب هاي مورد نياز خود را ار کتابخانه ها قرض بگيريم.

_ استفاده از حمل و نقل عمومي يک از مهمترين چيزهايي است که به صرفه جويي در هزينه هاي رفت و آمد کمک ميکند. با استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي در زمان و هزينه ي خود صرفه جويي ميکنيم. با استفاده از حمل و نقل عمومي سريع تر و راحت تر و با هزينه ي کمتر ميتوانيم خود را به محل تحصيل برسانيم.

_ داشتن يک حساب پس انداز نيز به ما کمک ميکند تا بتوانيم پول هاي خود را پس انداز کرده و در مواقع ضروري و يا براي خريد وسايل و لوازمي که در رشته ي تحصيلي خود به آن نياز داريم از آن استفاده کنيم.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4163/چگونه-هزينه-هاي-دوران-تحصيل-مان-را-مديريت-کنيم؟
بستن   چاپ