آریا جوان
با پرسيدن 5 سوال ساده از خودتان،زندگيتان را بهتر کنيد
شنبه 16 ارديبهشت 1396 - 1:49:00 PM
آريا
- بهترين اتفاقي که امروز برايم افتاد چه بود؟
چه اتفاقي باعث شد احساس غرور، شادي، يا قدرشناسي کنيد؟ آيا امروز حتي براي لحظه‌اي احساس لذت و موفقيت کرديد؟
براي لحظه‌اي دوباره آن احساس را در خودتان زنده کنيد. ما به لحظات اين چنيني بيشتري در زندگيمان نياز داريم، به همين خاطر بهتر است که به چيزهاي مثبت فکر کنيم. خيلي وقت‌ها اتفاقات خوب را ناديده مي‌گيريم. اما نبايد اينطور باشد، بايد از آنها نهايت لذت را برده و قدردانشان باشيم. اين سوال کمک مي‌کند، مثبت، شاد و قدرشناس باشيم.

2 - چه کاري را مي‌توانستم بهتر انجام دهم؟
از تجربيات امروزتان چه درسي مي‌توانيد بگيريد؟ چه اشتباهي مرتکب شديد که بايد در آينده از آن جلوگيري کنيد؟ چطور مي‌توانستيد يک موقعيت گفتگو را بهتر انجام دهيد؟ به راه‌هايي فکر کنيد که اين مسئله را در آينده بهبود بخشيد.

3 - مهمترين کاري که فردا بايد انجام دهم چيست؟
کدام کار است که به تنهايي اهميت زيادي دارد و تفاوت زيادي در روز من ايجاد خواهد کرد؟ اگر برنامه روزانه داريد، مطمئناً اين کار بايد در آن نوشته شده باشد و احتمالاً در راس آن ليست. به اين فکر کنيد که چطور اول صبح آن کار را به اتمام برسانيد. اين سوال کمکتان مي‌کند روي کارهاي مهم روزانه خود متمرکز شويد.

4 - چه کار جديدي را فردا مي‌توانم امتحان کنم؟
زندگي سفري اکتشافي است. در هر سني هم که باشيم، بايد هر روز يک کار جديد را امتحان کنيم. فردا چه تجربه جديدي مي‌توانيد داشته باشيد؟

5 - مهمترين فردي که در زندگي من وجود دارد کيست و چه کاري براي او انجام مي‌دهم؟
روي کسي که دوست داريد ، همسرتان، فرزندتان، والدين يا هر کس ديگر متمرکز شويد. آيا به آنها گفته‌ايد يا نشان داده‌ايد که چقدر برايتان اهميت دارند؟ فردا چه کاري مي‌توانيد براي کمک کردن، شاد کردن و يا غافلگير کردن آنها انجام دهيد؟ ما خيلي وقت‌ها آنقدر مشغول مي‌شويم که عزيزانمان را فراموش مي‌کنيم. اين سوال باعث مي‌شود دوباره به آنها بپردازيد.

همين. 5 سوال ساده اما مهم که مي‌تواند کمکتان کند زندگيتان را بهتر کنيد. سعي کنيد هر شب قبل از خواب اين سوالات را از خودتان بپرسيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4164/با-پرسيدن-5-سوال-ساده-از-خودتان،زندگيتان-را-بهتر-کنيد
بستن   چاپ