آریا جوان
3 ورزش اصلي که وزن تان را به شدت کاهش مي دهد!!
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 2:08:17 PM
بيتوته

کاهش وزن با رژيم هاي غذايي ممکن است بدن تان را با فقر غذايي شديد مواجه کند. به جاي کاهش وزن با با رژيم هاي غذايي مي توانيد با بهترين ورزش ها وزن تان را کم کنيد.

استفاده از رژيم‌هاي غذايي سخت براي کاهش وزن، نه تنها براي سلامت بدن مضر است، بلکه بعد از مدتي وزن از دست رفته برمي‌گردد. يکي از بهترين ورزش‌ها براي کاهش وزن، پياده‌روي منظم است.

پياده روي و کاهش وزن

از ميان انواع ورزش‌ها، پياده‌روي در زمين‌هاي هموار و با شيب نه چندان زياد به ويژه براي كساني كه تازه ورزش را آغاز مي‌نمايند، تمرين بسيار مناسبي است و تقريبا براي همه افراد ميسر است.

در آغاز اين ورزش بايد از روزانه 2 تا 3 كيلومتر شروع شود و به تدريج به ميزان و سرعت آن افزوده گردد و اگر وضعيت فرد اجازه بدهد پس از مشاوره با پزشك خود مي‌تواند گاهي در فواصل پياده‌روي تا 5 دقيقه اقدام به دويدن هم بكند. البته در صورتي كه اين اقدام موجب هيچ‌گونه ناراحتي و تنگي نفس و تجاوز تعداد ضربان قلب از 110 مرتبه در دقيقه نباشد. در حقيقت پياده‌روي ممكن است بهترين راه براي كنترل و كاهش سرعت روند پيري باشد. در هنگام پياده‌ روي تمام عضلات بدن به حركت درمي‌آيند كه به جريان خون در مفاصل كمك مي‌كند و آنها را نرم مي‌كند. پياده‌روي همچنين به ما كمك مي‌كند كه توده عضلاني و متابوليسم را با سن خودمان تطبيق بدهيم و همچنين ما را از نظر روحيه جوان نگه مي‌دارد.

هر كس كه اندام مناسبي ندارد و ورزشكار نيست، ورزشي كه نه استرس به او وارد مي‌كند و نه خسته‌كننده است، مي‌تواند بهترين راه براي تطابق با زندگي باشد. پياده‌روي از بهترين ورزش‌ها براي حفظ تراكم و استقامت استخوان‌ها و كنترل وزن است، عضلات بدن را هماهنگ كرده و اندام را متناسب مي‌سازد.

افرادي كه بدون ورزش كردن، رژيم سخت و خودسرانه مي‌گيرند بعد از كوتاه‌ترين زمان چاق‌تر مي‌شوند.با وجود اينكه وزن اين افراد در آغاز رژيم به سرعت كم مي‌شود، زيرا عامل اين كاهش وزن ناشي از، از بين رفتن عضلات و كاهش آب بدن بوده است. وقتي وزن اين افراد سرجاي اول خود برمي‌گردد فقط به شكل چربي به وزن بدن اضافه مي‌شود. براي اجتناب از چاق شدن در مرور زمان بايد متابوليسم خود را با ورزش روزانه بالا ببرند.

براي كاهش وزن راه رفتن براي افراد چاق از نظر زماني مهم‌تر است تا از نظر سرعتي. پياده‌روي در حد يك قدم زدن متوسط در زماني طولاني با مسافت بيشتر، چربي را مي‌سوزاند و به مصرف مي‌رساند. ضمناً فعاليت ورزشي جهت كاهش وزن بهتر است هر روز انجام شود تا بهترين تاثير را در سلامت و حفظ كاهش وزن بدست آمده را داشته باشد. از طرف ديگر انجام حركت و ورزش با برخورداري از يك رژيم متعادل فايده‌اي بيشتر داشته و تناسب اندام ايجاد گرديده ماندگاري طولاني‌تري خواهد داشت.

  شنا و کاهش وزن

بعد از راهپيمايي و پياده‌ روي‌هاي ساده از مناسب‌ترين و بهترين ورزش‌ها شنا مي‌باشد. مخصوصا براي افرادي كه وزن بالا دارند و وزن زياد آنان موجب فشار روي مفاصل در ناحيه كمر، ستون فقرات و به خصوص مفاصل ران و زانوها مي‌گردد و آنان را گرفتار ساييدگي مفاصل مي‌كند، شنا يا راه‌رفتن در آب در پيشگيري از اين موارد به شدت توصيه مي‌شود. چرا كه درون آب به اندازه حجم بدن از وزن شخص كاسته شده و فشار كمتري بر مفاصل حركتي وارد مي‌گردد.

از ميان انواع حركات شنا، نوع قورباغه‌اي از همه بهتر است زيرا تقريبا تمامي عضلات بدن را به تحرك وا مي‌دارد. در اينجا نيز ميزان حركات ورزشي نبايد از حد توان شخص تجاوز نمايد و باعث ايجاد سرعت زياد نبض و تنگي نفس شود و هر بار كه چنين وضعي پيش آمد بايد براي چند دقيقه آن را متوقف كرده و به انجام نفس‌هاي عميق مبادرت ورزيد و در مجموع يك جلسه يك ساعته كه در 4 يا 5 نوبت تقسيم شود و تنفس عميق در فواصل چند دقيقه‌اي خيلي مناسب و مفيد خواهد بود.

  دوچرخه‌ سواري و کاهش وزن

دوچرخه‌سواري در زمينه‌اي صاف و كم شيب و خارج از مسير اتومبيل‌ها مخصوصا در جاده‌هاي ييلاقي و كنار مزارع يكي از ورزش‌هاي بسيار مفيدي است كه آن هم مانند شنا براي افراد چاق داراي اين خصوصيات است كه مفاصل كمر و پاها وزن زياد بدن را تحمل نخواهند كرد و دچار فشار، ساييدگي و اختلال در مفاصل مزبور نخواهند شد. اين ورزش را به تدريج مي‌توان بيشتر از يك ساعت در روز و با سرعت 20 تا 25 كيلومتر در ساعت در زمين‌هايي كه شيب متوسطي داشته باشند، ادامه داد.

ورزش مناسب ديگر، دوچرخه‌سواري در منزل و در يك محل ثابت و در سالن سرپوشيده است با چرخ‌هايي كه داراي كنتور ساعت شمار و عقربه‌دار بوده به طوري كه فشار روي ركاب‌ها را با دستگاه مخصوص مي‌توان تنظيم كرد و به تدريج بر فشار مكانيكي روي ركاب‌ها افزود و آن را شبيه به دوچرخه‌سواري در تپه‌ها تنظيم كرد. اين رويه براي شهرهاي بزرگ و يا كساني كه امكانات ديگري ندارند عملي، مفيد و بي‌خطر است.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4171/3-ورزش-اصلي-که-وزن-تان-را-به-شدت-کاهش-مي-دهد!!
بستن   چاپ