آریا جوان
لطفا عادي زندگي نکنيد!
يکشنبه 17 ارديبهشت 1396 - 2:12:39 PM
بيتوته

زندگي عادي امروزي، يعني محروميت از خواب کافي، بدغذايي و تغذيه ناسالم، اضطراب بيش از حد و بي‌تحرکي. بهتر است نگاهي اجمالي به اين نوع زندگي عادي و عواقب آن بيندازيم.

اين روزها نوعي زندگي عادي و نرمال محسوب شده است که با عادي بودن فرسنگ ها فاصله دارد.

  خواب 

بنابر گفته محققان، در دنياي مدرن و پرمشغله امروز، افراد بسياري دچار کم خوابي هستند. در حقيقت شبانه روز را با کمبود خواب بدون اينکه فرصت جبران آن را بيابند مي گذرانند.

در نتيجه پس از مدتي گرفتار مشکلات نامطلوب و بي انتهاي روحي و جسمي مانند ناراحتي هاي قلبي، استرس هاي شديد و عملکرد شناختي کمتر مي شوند.

  غذا 

در دنياي مدرن امروز، اکثر مردم به دلايل متفاوت مانند کم وقتي و پرمشغله بودن يا صرفا خوشمزه بودن خوراکي هاي ناسالمي چون فست فودها از غذاي مطلوب و کافي پر فيبر و ويتامين دار بهره نمي برند.

آنها بيشتر از خوراکي هاي خوش طعم و پرچرب _ از دسرهاي خامه اي گرفته تا خوراکي هاي سرخ کرده – استقبال مي کنند.

همچنين برخي ديگر بعضي از وعده غذايي روز را از دست مي دهند. اين افراد در طولاني مدت دچار بيماري هاي مختلف شده و از کيفيت زندگي شان کاسته مي شود.

وضع روحي 

اضطراب مردم به شدت بالا رفته است. هر کس براي رسيدن به هدفش بسيار عجله دارد، گويي نگران است که از ديگري عقب بماند.

اين نوع رفتار موجب شده که استرس و فشار آن روي زندگي به شدت حس شود و فرد مضطرب شود و اضطراب فراوان، عواقب بدي چون چاقي، بي خوابي، و حتي از دست دادن سلول هاي مغزي درپي دارد.

ورزش

 مردم از تحرک کافي برخوردار نبوده و ورزش را جزء اصلي برنامه هاي کاري و زندگي خود نمي دانند و اين مورد مهم را به دست فراموشي سپرده اند.

اين افراد پس از مدتي به ويژه از زمان ميانسالي به بعد دچار مشکلات بسياري مي شوند. مشکلات جسمي و رواني از جمله، کم شدن قدرت شناختي و افسردگي کمترين عوارض بي تحرکي است. همچنين فرآيند پيري در آنها زودتر رخ مي دهد.

موارد فوق تنها چند مورد از بيشمار رفتارهاي غلطي است که عادي شده اند و بنابراين بايد گفت: "لطفا عادي زندگي نکنيد!" و در ضمن اگر بخواهيد مي توانيد درست زندگي کنيد.

به طور مثال در دهه 80 در اماکن عمومي مانند رستوران ها، مردم بدون توجه سيگار مي کشيدند اين وضعيت در دهه 90 به گونه اي تغيير کرد که سيگاري ها به احترام غيرسيگاري ها بيرون از رستوران سيگار مي کشيدند.

اما امروزه در اماکن عمومي سيگار کشيدن ممنوع است. همينطور که مردم در اين زمينه آموزش ديدند و نتيجه بخش هم بوده است بايد نحوه درست زندگي کردن را نيز بياموزند و به مرور دست از عادت هاي غلطي که عادي و طبيعي به نظر مي آيند برداشته و زندگي مطلوبي درپيش بگيرند.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4172/لطفا-عادي-زندگي-نکنيد!
بستن   چاپ