آریا جوان
9 کاري که افراد داراي اعتماد به نفس انجام نمي‌دهند
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 1:13:48 PM
آريا
فهرستي از 9 کاري که افراد داراي اعتماد به نفس انجام نمي‌دهند، ارائه شده است. در حالي که ديگران به طور مداوم در حال انجام اين 9 کار هستند، معمولا افراد داراي اعتماد به نفس از انجام آن‌ها خودداري مي‌کنند.
من ميتوانم موفق شوم من مي توانم بهترين باشم متخصص روانشناسي راههاي افزايش اعتماد به نفس راز موفقيت افزايش اعتماد به نفس در مقابل ديگران اعتماد به نفس چيست اعتماد به نفس بالا
خودبزرگ‌بيني و عدم اعتراف به اشتباه
افراد داراي اعتماد به نفس ترسي از اعتراف به اشتباه ندارند. آن‌ها اشتباه کردن را جزئي از سرشت و طبيعت انسان مي‌دانند و به جاي دفاع از اشتباهات، از آن‌ها درس گرفته و اين اشتباهات را به عنوان يک تجربه که مي‌توانند با دوري از آن مهارت‌ها، توانايي‌ها و جايگاه خود را ارتقاء بخشند، به کار مي‌گيرند.
سخن گفتن و بي‌توجهي به ديگران
افرادي که اعتماد به نفس کافي دارند، توانايي شنيدن و گوش دادن به حرف‌هاي ديگران، پيش از آغاز سخن را دارند. آن‌ها با اين کار بيشترين اطلاعات لازم را قبل از اظهار نظر کسب مي‌کنند. آن‌ها به احساسات و واکنش‌هاي منفي اجازه تاثير بر روند گفتگو را نمي‌دهند.
راحت‌طلبي
آن‌ها مي‌دانند لميدن در يک گوشه دنج و دوري از ريسک و ماجراجويي، روياهايشان را با خطر عدم تحقق روبرو مي‌کند، لذا به جاي تسليم شدن در برابر امر واقع، به دنبال راهي براي تحقق بخشيدن روياهاي خود مي‌گردند.
کمک و نصيحت نگرفتن از ديگران
افراد داراي اعتماد به نفس، برخلاف ديگران، به ضعف‌هاي خود اعتراف کرده و ابايي از درخواست کمک، نصيحت و مشورت از ديگران ندارند؛ به ويژه از آن‌ها که در زمينه مورد نظر تجربه و مهارت بيشتري دارند.
مقايسه خود با ديگران و چشم و هم‌چشمي
به طور معمول سنجش و مقايسه نشانه ضعف و عدم اعتماد به نفس نسبت به داشته‌ها به شمار مي‌رود. افراد داراي اعتماد به نفس دائما تنها در قالب يک رقابت سالم داشته‌ها و مکاسب خود را بررسي کرده و راه‌هاي به دست آوردن موفقيت‌هاي بيشتر را جستجو مي‌کنند. اين نوع از مقايسه سالم، برخلاف مقايسه‌هاي معمول که موجبات شکست را فراهم مي‌کند، دائما افراد با اعتماد به نفس را در فهرست افراد موافق جاي مي‌دهد.
ترس از شکست
آن‌ها که اعتماد به نفس ندارند، دائما از شکست مي‌ترسند. آن‌ها از اين هراس دارند که ديگران آن‌ها را افرادي ناموفق و شکست‌خورده بنامند. اين موضوع اين افراد را از به دست آوردن موفقيت‌هاي مختلف در زمينه‌هاي فردي، کاري و اجتماعي باز مي‌دارد. در نقطه مقابل، افراد با اعتماد به نفس ترسي از شکست ندارند و هر شکست را پلي براي يک پيروزي مي‌دانند.
من ميتوانم موفق شوم من مي توانم بهترين باشم متخصص روانشناسي راههاي افزايش اعتماد به نفس راز موفقيت افزايش اعتماد به نفس در مقابل ديگران اعتماد به نفس چيست اعتماد به نفس بالا
تسليم زودهنگام
افراد داراي اعتماد به نفس مي‎دانند مسير موفقيت و پيروزي آکنده از موانع مختلف است و ممکن است در اين مسير، فرد با مشکلات و موانع مختلفي روبرو شود. آن‌ها مي‌دانند براي رسيدن به پيروزي بايد با کوشش، همت و اعتماد به نفس همه اين موانع را پشت سر بگذارند. در نقطه مقابل افرادي که اعتماد به نفس کافي ندارند، با اولين مشکل جا زده و از ادامه مسير باز مي‌مانند.
مقصر دانستن ديگران
اين افراد مسئوليت کارهاي خود را بر عهده مي‌گيرند و ديگران را مسئول اشتباهات خود معرفي نمي‌کنند. آن‌ها با گشاده رويي مسئوليت اشتباهات خود را پذيرفته و تلاش مي‌کنند اين اشتباهات را تکرار نکنند.
منتظر اجازه ديگران ماندن
افراد داراي اعتماد به نفس داراي روحيه رهبري هستند و اين موضوع آن‌ها را براي اتخاذ تصميم در زمان و مکان مناسب کمک مي‌کند. آن‌ها منتظر کسب اجازه و مشورت از ديگران نمي‌مانند، مگر زماني که اين مشورت در حد نصيحت باشد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4175/9-کاري-که-افراد-داراي-اعتماد-به-نفس-انجام-نمي‌دهند
بستن   چاپ