آریا جوان
بيشترين آمار طلاق‌ها مربوط به سه سال نخست زندگي زوجين است
دوشنبه 18 ارديبهشت 1396 - 1:37:46 PM
ايسنا
دکتر خسرو محمدي اظهار کرد: در بحث آموزش مهارتهاي زندگي، دو نوع مهارت را داريم، يکي مهارتهاي پيش از ازدواج و يکي مهارتهاي زندگي خانوادگي که بخشي از آن فرزندپروري است.

وي افزود: بسياري از ازدواجها مبناي اصولي ندارد و بر اساس شناخت صورت نمي گيرند و مبتني بر روابط دوستي و خارج از چارچوبهاي جامعه و خانواده ما است.

وي با بيان اينکه بسياري از جوانان و حتي نوجواناني که در شرف ازدواج هستند نياز به مهارتهايي براي ازدواج و انتخاب همسر دارند، تصريح کرد: اين مهارتها در چارچوب مهارتهاي پيش از ازدواج آموزش داده مي شود و در اين چارچوب ما سعي مي کنيم آن چيزي که اصول انتخاب همسر است و مراحلي که يک فرد براي شروع زندگي لازم است آن مراحل را طي کند، آموزش دهيم.

رئيس انجمن ازدواج و خانواده کشور ابراز کرد: در اين رويکرد آموزشها محوريتش بر اساس ازدواج مرحله‌اي است يعني برعکس ازدواجهاي مدرن و ازدواجهاي سنتي است که بلافاصله عقد صورت مي گيرد و منجر به طلاق مي شود.

محمدي با بيان اينکه اين آموزشهاي مرحله اي سه بخش دارد، يادآور شد: مرحله برخورد تا خواستگاري (مرحله آشنايي)، مرحله خواستگاري تا عقد، (نامزدي) و مرحله عقد تا عروسي، (مرحله عقد) است که زوجين اين سه مرحله را اگر خوب طي کنند وارد زندگي خوبي مي شوند و شناختهايي که بايد از يکديگر پيدا مي کردند پيدا مي کنند و ازدواج خوبي سر مي گيرد.

وي با اشاره به برگزاري کارگاه آموزشي در رفسنجان، گفت: اين کارگاه آموزشي براي روانپزشکان، مشاوران و پزشکان برگزار شد تا اين آموزشها را در سطح شهرستان و در خانواده ها و جواناني که در شرف ازدواج هستند ترويج دهند.

رئيس انجمن ازدواج و خانواده با تأکيد بر اينکه خانواده ها در مقوله ازدواج براي فرزندان يک مشاور هستند نه تصميم گيرنده، تأکيد کرد: خانواده ها بايد سطح اطلاعات خود را بروز کنند. مدلهايي که ما براي ازدواج داريم قبول کنند و در کنار جوانان کمک کنند که ازدواج خوبي بگيرند.

محمدي با بيان اينکه آمار طلاق بخصوص در سالهاي اول زندگي و دوره عقد روند افزايشي داشته و بيشترين آمار طلاق در سه سال اول زندگي روي مي دهد، گفت: اين موضوع نشان مي دهد که دختر و پسر خوب همديگر را نمي شناسند و مراحل ازدواج را طي نمي کنند و از سر وابستگي عاطفي با هم ازدواج مي کنند همين امر منجر به ازدواجهاي ناخواسته و ناآگاهانه و احساساتي شده و طبيعتا آمار طلاق بالا مي‌رود.

وي اضافه کرد: اگر اين آموزشها را عمومي کنيم و همه را تحت آموزشهاي روتين قرار دهيم اين آمار مي تواند کاهش يابد و ازدواج آگانه انجام شود.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4177/بيشترين-آمار-طلاق‌ها-مربوط-به-سه-سال-نخست-زندگي-زوجين-است
بستن   چاپ