آریا جوان
11 فوايد نوشيدن آب
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 1:02:49 PM
آريا
،نوشيدن آب کمک مي کند که وزن بدن کاهش يابد چرا که ترکيبات جانبي ناشي از چربي ها را مي شويد. نوشيدن آب اشتها را کم مي کند و ميل شما براي خوردن را متوقف مي نمايد. پس کمتر مي نوشيد. علاوه بر اين، آب کالري صفر دارد.

• درمان طبيعي سر درد
به از بين بردن سر درد و دردهاي پشت بر اثر کم شدن آب بدن، کمک مي کند. دليل اصلي سر درد هم همان از دست دادن آب بدن مي باشد.

• جوانتر خواهيد بود پوستي شاداب خواهيد داشت.
زماني که پوست شما آب دار باشد، شما جوانتر به نظر خواهيد رسيد. آب کمک مي کند که بافت هاي پوست مجددا ساخته شوند، پوست مرطوب شود و الاستيسيته آن افزايش يابد.

• بازدهي در محيط کار افزايش مي يابد.
حجم زيادي از مغز شما از آب تشکيل شده است. علاوه بر اينکه خوردن آب باعث مي شود که شما بهتر فکر کنيد، باعث مي شود که هوشيارتر باشيد و بهتر تمرکز کنيد.

• فعاليت بدنيتان را افزايش مي دهد.
نوشيدن آب دماي بدنتان را تنظيم مي کند شما احساس انرژي بيشتري مي کنيد، زماني که در حال نرمش هستيد و همچنين تغذيه عضلاتتان بهتر مي شود.

 • کمک کردن در هضم غذا و جلوگيري از يبوست.
خوردن آب به دليل بالا بردن متابوليسم بدن در هضم غذا کمک مي کند. فيبر و آب دست به دست هم داده و حرکت روده شما را راحتتر مي کند.

 • رگ به رگ شدن و گرفتگي عضلات کمتر مي شود.
آب رساني مناسب به بدن باعث مي شود که مفاصل و عضله هاي شما روغن کاري شود و شما گرفتگي و رگ به رگ شدن کمتري پيدا مي کند.
 
• کمتر مريض مي شويد و احساس سلامت مي کنيد.
نوشيدن مقادير زيادي آب باعث مي شود در مقابل آنفولانزا مقاومت کنيد و ساير امراضي مثل سنگ کليه يا سکته قلبي به دور باشيد. از ليمو و آب براي درمان بيماري هاي تنفسي و مشکلات روده اي، روماتيسم، دردهاي آرتروز و ... استفاده مي شود همچنين از فوايد ديگر آب مي توان به افزايش ايمني بدن اشاره کرد.
 
• از بين بردن خستگي.
آبي که وارد بدن مي شود، باعث مي شود که مواد سمي و مواد زائد از بدن شسته شود و از بدن خارج گردد. اگر بدن شما دچار کمبود آب شود، قلب شما، بطور مثال، بايد خيلي سخت کار کند تا بتواند به همه سلولهاي بدن اکسيژن رساني کند، پس کليه ارگان هاي حياتي بدن شما خسته خواهند شد و در نهايت شما نيز خسته مي شويد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4192/11-فوايد-نوشيدن-آب
بستن   چاپ