آریا جوان
معناي هديه هايي که از نامزدتان دريافت مي کنيد
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 1:47:20 PM
آريا
مفهوم هديه دادن شما اين است که به فکر طرف مقابل بوده ايد و خواسته ايد او را شاد کنيد. بنابراين قيمت هديه هر قدر باشد مايه خوشحالي نامزدتان مي شود.

اسلام هر چند که دادن هديه‌هاي مادي براي تأمين نيازهاي زندگي و ايجاد الفت و محبت ميان مردم را توصيه کرده، ولي هديه را تنها در امور مادي منحصر نمي‌كند، بلكه بهترين و ارزنده‌ترين هدايا را هديه‌اي مي‌داند كه نيازي از نيازهاي معنوي و روحي انسان را تأمين كند و او را در مسير هدايت قرار دهد.

از اميرمومنان(ع) روايت شده که فرمود: من دوست دارم آنچه را كه براي برادر مسلمانم مفيد مي‌دانم، به او هديه دهم تا صدقه. (کافي/ 5/ 142)

پيامبر(ص) مى‏فرمود: به همديگر هديه دهيد؛ زيرا هديه دلخوري‌ها را بر طرف مى‏سازد، و کينه‏‌ها و دشمني‌هاى ديرين را از بين مي‌برد.(طبرسي، مشکاه الأنوار، ص 219)

در قرآن هم يکي از بهترين مصاديق احسان، احسان به خويشان و اقرباء از طريق هديه و پيشکش معرفي شده است. (بقره، آيات 83 و 177؛ نساء، آيه 36)

اما وقتي نامزدتان براي شما هديه مي خرد، مي توانيد بسته به نوع هديه اي که دريافت کرده ايد دريابيد دادن اين هديه چقدر نشان دهنده محبت است و روحيات همسر آينده شما چگونه خواهد بود. مردان و زناني که هيچ هديه اي به طرف مقابل نمي دهند، اگر خسيس نباشند به طور قطع هوشمندي کافي و سلامت عاطفي ندارند. در عوض آنهايي که زياد هديه مي دهند هم ممکن است متملق، ولخرج و بي تدبير يا زيادي احساساتي برداشت شوند. در اين مطلب انواع هديه ها را بررسي مي کنيم و معناي احتمالي آنها را که مي تواند شما را به شناخت بيشتر نامزدتان برساند، برايتان خواهيم گفت.

کادوي دست‌ساز
اين هديه هر چه که باشدمشخص است فکر و وقت زيادي صرف آماده‌سازي‌اش شده، براي شما اهميت زيادي قائل است و فارغ از ارزش مادي آن هديه، آن را با تمام قلب و احساسش برايتان فراهم کرده است.

غذاي خانگي
غذايي که توسط همسر آينده تان آماده شده باشد، بي‌نهايت دلچسب خواهد بود. پس سعي کنيد از هر لقمه آن لذت ببريد. نوش‌جان!
اگر طرف مقابل شما اعتقاد دارد کادو دادن نوعي لوس‌بازي است بايد در اين مورد با او جدي صحبت کنيد يا حتي سراغ مشاور برويد

شام 2 نفره در رستوران
يک شام رمانتيک در يک رستوران دنج و آرام، مي‌تواند يک فرصت مناسب باشد که بتوانيد در آرامش و دور از هرگونه استرس و دغدغه به شناخت هم بپردازيد و در مورد مسائل مختلف گپ بزنيد.

کارت هديه
اين نوعي از هديه است که ممکن است شما به اقوام يا دوستان نه‌چندان صميمي‌تان بدهيد؛ در روابط عاطفي خيلي مهم است که بدانيد تا چه حد حاضريد براي خريد هديه تلاش کنيد.

عروسک و اسباب‌بازي
اگر همسرتان به‌عنوان عيدي يا هديه تولد، عروسک به شما داده يعني مي تواند به اين معني باشد که شما از نظر او هنوز به بلوغ فکري نرسيده‌ايد اگرچه همواره اين گونه نيست.

کادو بي کادو
اگر طرف مقابل شما اعتقاد دارد کادو دادن نوعي لوس‌بازي است بايد در اين مورد با او جدي صحبت کنيد يا حتي سراغ مشاور برويد.

لباس
اگر لباسي را كه مي‌دانسته آن را دوست داريد خريده به اين معناست كه براي شما اهميت قائل است. اگر به سليقه خودش براي شما لباس بخرد مشخص مي‌شود استقلال شخصيتي دارد و در عين حال برايتان ارزش قائل است.

لوازم خانگي
چنين هديه‌اي هرچند ممکن است بسيار خوشايند و حتي به دردبخور باشد ولي در حقيقت هيچ نشاني از صميميت و خاص يا متفاوت بودن در آن نيست. لوازم منزل به‌عنوان هديه، چيز خاصي محسوب نمي‌شود و در واقع هديه‌اي نيست که براي شما خوشايند باشد بلکه هديه‌دهنده آن را دوست داشته يا به آن نياز داشته و شما اين وسط فقط بهانه بوده‌ايد!

رمان عاشقانه
اگر کادويتان را باز کرديد و ديديد يکي از اين رمان‌هاي عاشقانه اصطلاحا آبگوشتي است؛ احتمالا به اين معني است که هنوز در سنين نوجواني به سر مي‌بريد يا شايد طرف شما آدم خاص و عجيب و غريبي است.

گرفتن غذا و رفتن به پارک
اگر بي‌خبر غذا بگيرد و از شما دعوت کند با هم به گردش برويد، تفريح بسيار لذت‌بخش و خوشايندي است ولي اگر اين سورپرايز به جاي هديه در يک مناسبت خاص باشد، تا حدي مي‌خواهد ماجرا را از سر باز کند!

http://www.javanannews.ir/fa/News/4195/معناي-هديه-هايي-که-از-نامزدتان-دريافت-مي-کنيد
بستن   چاپ