آریا جوان
برگزاري مجمع ملي ازدواج تا مهرماه
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 1:51:30 PM
ايسنا
ناصر صبحي با بيان اينکه اقدامات خيريه ازدواج نبايد در تامين جهيزيه محدود بماند،گفت: حفظ خانواده‌ها به مراتب مهمتر از تامين جهيزيه است. تحقيقات نشان مي‌دهد خيرين در تمامي حوزه ها اقدامات خيريه انجام داده‌اند و در مقابل در ازدواج اقدامات خيرين انفرادي است.

مدير کل دفتر ازدواج و تعالي خانواده وزارت ورزش افزود: به منظور ساماندهي اقدامات خيريه، بانک اطلاعاتي خيرين تشکيل شده و دستورالعمل ايجاد مجامع ازدواج نيز به استان ها ابلاغ شده است.

وي به ثبت نهايي مجمع خيرين پنج استان اشاره کرد و گفت: در برخي استان‌ها، اين مجامع در شهرستان‌ها شکل گرفته است و در سه استان نيز در حال ثبت آن‌ها هستيم.

مدير کل دفتر ازدواج و تعالي وزارت ورزش افزود: فعاليت خيرين در مجمع  خيرين ازدواج به تامين جهيزيه محدود نمي‌شود. در واقع اين مجمع به امر ازدواج و خانواده تواما مي‌پردازد. هر چند مي توان به طرقي جهيزيه را تامين کرد اما لازم است براي حفظ و پايداري خانواده‌ها نيز اقدام شود. برگزاري دوره‌هاي آموزشي و مشاوره پيش، حين و بعد از ازدواج براي دستيابي به اين هدف ضروري است بنابراين قصد داريم با شکل گيري مجمع  خيرين ازدواج،اقدامات خيريه به تمامي ابعاد خانواده و نيازمندي هاي ايجاد يک زندگي سالم و پايدار تسري يابد.

وي به مذاکره با کارخانه‌هاي توليد لوازم خانگي اشاره کرد و گفت: در نظر داريم در سال جاري با چهار تا پنج درصد سود و در اقساط سه ماهه کارت خريد لوازم خانگي به ميزان 10 ميليون تومان را به هر يک از زوجين اختصاص دهيم.

به گزارش پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان،صبحي در پايان هدف مجامع خيرين ازدواج را تسهيلگري در امر ازدواج دانست و اظهارکرد: لازم است کمک‌هاي خيرين نيز در سطح جامعه ساماندهي شود و تمامي متقاضيان را در بر گيرد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4197/برگزاري-مجمع-ملي-ازدواج-تا-مهرماه
بستن   چاپ