آریا جوان
فوايد و مضرات مجردي و متاهلي
شنبه 23 ارديبهشت 1396 - 2:38:53 PM
بيتوته

لطفا فوايد و مضرات مجردي و متاهلي را بيان کنيد و اينکه آيا اشکالي دارد يک فرد تا آخر عمر مجرد بماند؟ اگر اشکال دارد بيان کنيد چه اشکالي؟

پاسخ: تحقيقات نشان مي‌دهد كساني كه ازدواج نمي‌كنند ناخرسند ، حاشيه‌اي و منزوي شده و عمر كمتري نسبت به ساير افراد دارند. ازدواج يك رابطه صميمي و زناشويي ميان زوجين است و هر انسان براي ادامه زندگي، شادابي و رهايي از تنهايي به يك رابطه صميمي نياز دارد و اين رابطه در زندگي زناشويي محقق مي‌شود. اگر چنين رابطه‌اي ميان انسان‌ها نباشد ، فرد احساس تنهايي كرده و زندگي برايش معنا و مفهومي ندارد.

انسان در سن جواني وارد رابطه صميمانه مي‌شود و لذا رابطه صميمانه ، در سلامت انسان و خرسندي او از زندگي نقش اساسي دارد و وقتي اين ارتباط شكل ويژه پيدا كرد عاشقانه مي‌شود. ازدواج اساسي‌ترين و طولاني‌ترني رابطه‌اي است كه ‌در زندگي انسان‌ها برقرار مي‌شود و هر فرد با اختيار خود وارد شده اما نمي‌تواند با اختيار از آن خارج شود. وجود عشق در ازدواج براي تحكيم روابط خانواده بسيار مهم است.

فراموش نکنيد تولد ، كار ، ازدواج و مرگ، چهار واقعه اي است که نقش اساسي در زندگي انسانها دارند و سمت و سوي زندگي و چگونگي آن را تعيين مي‌كنند.افراد متاهل احساس مفيد بودن مي‌کنند چه ازدواج آنها موفق باشد و چه ناموفق! به عبارتي ارتباط مداوم زن و شوهر در شادي نقش دارد.

اينکه حتي ازدواج ناموفق هم بهتر از تجرد است، در اين گزارش، دليل علمي دارد: افراد متاهل احساس ثبات اجتماعي مي‌کنند و ارتباطات اجتماعي آنها بهتر از مجردها برقرار مي‌شود، اعتماد به‌نفس متاهل‌ها بالاتر مي‌رود،‌ رضايت آنها از زندگي بيشتر بوده و کمتر احساس استرس مي‌کنند و البته اگر ازدواج موفق باشد تمام اين تاثيرات بيشتر مي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4199/فوايد-و-مضرات-مجردي-و-متاهلي
بستن   چاپ