آریا جوان
با کتاب خواندن اين ويژگي ها در شما تقويت مي شوند
يکشنبه 24 ارديبهشت 1396 - 2:05:42 PM
بيتوته

يک مطالعه نشان مي دهد افرادي که مرتب کتاب مي خوانند، مهربانتر هستند و احساسات ديگران را بيشتر درک مي کنند. کتاب خواندن به افراد امکان مي دهد ديدگاه هاي مختلف را بفهمند و در نتيجه ديگران را بهتر درک کنند

 افرادي که کتاب مي خوانند، ديگران را بهتر درک مي کنند 

بر اساس نتايج مطالعه محققان دانشگاه کينگستون انگليس، گرچه ممکن است افرادي که زياد کتاب مي خوانند در مواقعي تا حدودي غير اجتماعي به نظر برسند، اما واقعيت اين است که کتاب خواندن مي تواند انسان را مهربانتر و دلسوزتر کند.

به گفته محققان، افرادي که مشاهده تلويزيون را ترجيح مي دهند، رفتاري کمتر دوستانه دارند و ديدگاه هاي ديگران را کمتر درک مي کنند، اما در مقايسه با آنها، کتابخوان ها بيشتر احتمال دارد که رفتار اجتماعي داشته باشند.

به گزارش روزنامه ديلي ميل،محققان در اين مطالعه، 123 شرکت کننده را در خصوص علاقه آنها براي کتاب خواندن، تماشا کردن تلويزيون، بازي کردن و مهارت هاي ارتباطي ميان فردي آنها، مورد بررسي قرار دادند، مانند ميزان درک احساسات ديگران و اين که آيا به ديگران کمک مي کنند يا خير.

نتايج اين بررسي نشان داد که در مقايسه، افراد کتاب خوان رفتار اجتماعي مثبت تري داشتند.

محققان اخيرا در کنفرانس انجمن روانشناسي انگليس در برايتون، با ارائه نتايج مطالعه جديد گفتند که علاقمندان به مطالعه ماجراهاي تخيلي، رفتار اجتماعي مثبت تري دارند، افرادي که داستان هاي درام مي خوانند، احساس همدلي بيشتري نيز با ديگران دارند و علاقمندان به مطالعه کتاب هاي تجربي، اين توانايي را دارند که موضوعات را از ديدگاه هاي مختلف درک کنند.

براساس يافته اين محققان، طرفداران مطالعه کتاب هاي کميک احتمالا بيشترين نمره را در زمينه ارتباط برقرار کردن با ديگران کسب مي کنند.

به باور محققان، اين مطالعه نشان مي دهد که کتاب خواندن به افراد امکان مي دهد ديدگاه هاي مختلف را بفهمند و در نتيجه ديگران را بهتر درک کنند.

با اين حال، آنها خاطرنشان کردند که اين مطالعه دال بر وجود يک رابطه علت و معلولي نيست.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4205/با-کتاب-خواندن-اين-ويژگي-ها-در-شما-تقويت-مي-شوند
بستن   چاپ