آریا جوان
هشدار درباره استفاده از داروهاي دوپينگ و هورمون رشد در باشگاه‌هاي بدنسازي
سه شنبه 26 ارديبهشت 1396 - 1:47:31 PM
ايسنا
دکتر رسول ديناروند در پنجمين همايش مکمل‌هاي غذايي و رژيمي که در هتل  المپيک در حال برگزاري است، گفت: متاسفانه در گذشته حدود 95 درصد از مکمل‌هاي ورزشي، به صورت قاچاق وارد کشور مي‌شد، اما در حال‌ حاضر با سازماندهي که در اين زمينه صورت گرفته، سعي مي‌کنيم که اين مبحث هدفمند و نظام‌مند باشد و از ورود مکمل‌هاي قاچاق تا حد امکان جلوگيري به عمل آوريم. تنها جايي که نگران آن هستيم، بحث استفاده از مکمل‌هاي رژيمي و غذايي غير مجاز در باشگاه‌هاي ورزشي و حتي در برخي از مواقع داروهايي که به صورت دوپينگ و به صورت هورمون رشد در باشگاه‌ها استفاده مي‌شود که من  اميدوارم با همکاري وزارت ورزش و جوانان بتوانيم با اين مشکل نيز مقابله کنيم و مانع ورود اين نوع مکمل‌هاي (غير مجاز) در باشگاه‌هاي ورزشي به ويژه‌ در باشگاه‌هاي بدنسازي شويم.

وي ادامه‌ داد: سعي کرديم که مکمل‌هاي ورزشي و رژيمي در داروخانه‌ها در دسترس باشد و عرضه آنها را راحت کنيم تا به اين ترتيب شبکه‌هاي غير مجاز در اين زمينه  فعاليت گسترده‌اي نداشته باشند؛ به طوري که در حال‌ حاضر هم در بخش صادرات و واردات و هم در توليد اقدامات خوبي صورت گرفته است و توانسته‌ايم در زمينه ورود مکمل‌هاي تغذيه‌اي، رژيمي و ورزشي به ساماندهي مطلوب برسيم.

رييس سازمان غذا و دارو در ادامه‌ با اشاره به اين که همايش مکمل‌هاي غذايي و رژيمي ورزشي که همزمان با آن اولين سمپوزيوم سلامت مکمل‌هاي ورزشي نيز با کاربرد مکمل در درون سندروم متابوليک در حال‌ برگزاري است، فرصت خوبي است تا بتوانيم در توزيع مکمل‌هاي سالم در باشگاه‌هاي مختلف ورزشي به نتايج مطلوبي دست پيدا کنيم و افزود: در سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، در حال‌ حاضر سياست‌هاي عادلانه‌اي اتخاذ شده است تا از نابساماني‌ها در زمينه‌ مکمل‌ها جلوگيري به عمل آوريم؛ به طوري که در حال‌ حاضر بيش از 100 واحد توزيعي و 150 شرکت وارداتي در حال‌ رونق هستند تا بتوانيم به اقتصاد ملي کشور کمک کنيم.

وي ‌اضافه کرد: در طي سال‌هاي گذشته واردات مکمل‌هاي رژيمي و غذايي ورزشي سقف مشخصي نداشت، ولي امروزه توانسته‌ايم هم در بخش واردات و صادرات و هم در بخش توليد، کنترل واردات را در اختيار بگيريم و نظارت خوبي را در جهت تقويت بازار داشته باشيم.

رييس سازمان غذا و دارو، گفت‌: مردم بايد درباره مکمل‌هايي که در اختيار آنها قرار داده مي‌شود نسبت به سالم بودن آنها اطمينان لازم را کسب کنند تا اگر نقايصي وجود دارد بتوانيم نواقص‌ را بر طرف کنيم. امروز خوشحال هستيم که با اطمينان بگوييم در حوزه مکمل‌ها کارهاي ارزشمندي صورت گرفته است و تمام پرونده‌هايي که مربوط به مکمل‌هاي تغذيه رژيمي و ورزشي است با ثبت الکترونيکي آنها ديگر نگراني براي ورود مکمل‌هاي قاچاق و ناسالم وجود ندارد

http://www.javanannews.ir/fa/News/4213/هشدار-درباره-استفاده-از-داروهاي-دوپينگ-و-هورمون-رشد-در-باشگاه‌هاي-بدنسازي
بستن   چاپ