آریا جوان
ميخواهيد زندگيتان را تغيير دهيد؟
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 12:46:56 PM
آريا
مهم نيست چند سال داريد، شما اين قدرت را داريد که زندگيتان را تغيير دهيد. ما در اينجا 8 انگيزه ارائه مي‌دهيم که به کمک آنها مي‌توانيد زندگي‌اي که آرزويش را داريد بسازيد. همين امروز شروع کنيد. اگر واقعا اراده کنيد و بخواهيد،کار خيلي سختي نيست.

به خاطر بياوريد در کودکي چه کارهايي را دوست داشتيد
کودکان به خوبي مي‌دانند که در چه کارهايي خوب عمل مي‌کنند. آنها در تماس مستقيم با توانمندي‌هاي ذاتي‌شان هستند و در مورد آنها کوچکترين شکي هم ندارند. کودکان صادقانه چيزهايي را که دوست دارند و آنچه را که دوست ندارند به زبان مي‌آورند، و از هيچ چيز و هيچ فردي نمي‌ترسند. جايي در طول مسير زندگي، تماسمان را با دانسته‌هايمان از دست مي‌دهيم و فراموش مي‌کنيم به دانسته‌هاي کودکي‌مان پايبند بمانيم. هيچ وقت دير نيست.

40 ساله بودم که عکسي از6 سالگي‌ام، که ماشين تايپي را که هديه گرفته بودم روي زانوهايم گذاشته بودم، پيدا کردم. چرا يک کودک 6 ساله ماشين تايپ هديه مي‌گيرد؟ من در 6 سالگي مي‌دانستم که مي‌خواهم يک نويسنده باشم. در حالي که بسياري از سال‌هاي عمرم را صرف نوشتن کردم، با اين وجود هرگز آنچه را که مي‌خواستم بنويسم نمي‌نوشتم و واقعا باور نداشتم که يک «نويسنده» هستم. بعد از سال‌ها، حالا به هديه و همچنين استعدادي که در کودکي از آن من بود باور دارم. هديه شما چيست؟ زمان کودکي عاشق چه بوديد؟در عکس‌هاي کودکي‌تان جستجو کنيد.

از مهارت‌هايتان ليستي تهيه کنيد
ليستي از همه مهارت‌هايي که در طول زندگيتان فراگرفته‌ايد تهيه کنيد. هر زماني که چيز جديدي را امتحان مي‌کنيم، مهارت‌هاي جديدي را نيز کسب مي‌کنيم. تعدادي از اين مهارت‌ها را اگر تمرين نکنيم، در طي زمان از دست مي‌دهيم، اما بقيه مهارت‌ها، مانند ياد گرفتن دوچرخه سواري است، هميشه با ما است. زماني که فهميديد چگونه آن را انجام بدهيد ،توانايي تان به سرعت دوباره باز مي‌گردد، معمولا با يک لبخند! فهرستي از آنچه که مي‌دانيد، و مي‌توانيد انجام بدهيد تهيه کنيد. از اين کار شگفت زده خواهيد شد، پس امتحان کنيد. زماني که به اين ليست شگفت‌انگيز توانايي‌هاي‌تان نگاه مي‌کنيد و همه آنها را در کنار هم مي‌گذاريد، ممکن است آنها به شما اين امکان را بدهند، که زندگي مورد دلخواهتان را پايه‌ريزي کنيد!

آنچه را که نمي دانيد ياد بگيريد
اگر شکاف بين دانش و توانايي‌هاي‌تان، شما را از رسيدن به زندگي مورد دلخواهتان باز مي‌دارد، بيرون برويد و آنچه را که لازم است ياد بگيريد. اگر لازم شد حتي به مدرسه باز گرديد. اگر امکان دسترسي به مدرسه در صفحه رادارتان نيست، مي توانيد هر چيزي را در اينترنت نيز ياد بگيريد. اين موارد را جستجو کنيد:
مقالات ميزگردها آزمون ها. دقيقا وسط معرکه بپريد و آن را با آزمون و خطا پيدا کنيد. نمي‌توانيد خراب کاري کنيد. ز گهواره تا گور دانش بجو. تلاش کنيد. و مطمئن باشيد که به آن دست خواهيد يافت.

اهداف طلايي را بر گزينيد
آيا مي‌دانيد افرادي که اهدافشان را مي‌نويسند، افرادي‌اند که احتمال زيادي دارد که به اهدافشان دست يابند. دقيقا درست است. يک کار ساده، مانند نوشتن آنچه که مي‌خواهيد، شما را به اهدافتان نزديکتر مي‌کند. بر پايه موارد زير اهداف طلايي‌تان را بسازيد، اهدافي که تعيين مي‌کنيد بايد داراي مشخصه‌هاي زير باشند: مشخص قابل اندازه‌گيري در دسترس کار- محور نتيجه – محور زمان‌بندي.

روزنامه‌اي درست کنيد
اگر نمي‌دانيد که چه مي‌خواهيد بنويسيد. سه صفحه کامل، با خط معمولي، اولين چيزهاي هر روز صبح را بنويسيد. بنويسيد، هوشياري را به جريان واداريد و متوقف نشويد، حتي اگر مجبور شديد بارها و بارها بنويسيد «نمي دانم چه بنويسم». ذهن نيمه هوشيارتان به آرامي آنچه را که در اعماق وجودتان انباشته‌ايد، آشکار مي‌کند. اين مي‌تواند تا اندازه‌اي يک تمرين چشمگير باشد. شايد در روزهاي نخست چندان رضايت‌بخش نباشد، اما اگر ممارست کنيد و زود خسته نشويد، دنيايي را در درونتان کشف مي‌کنيد که متحيرتان مي‌کند. نوشته‌هاي‌تان را نگه داريد. آن را به کسي نشان ندهيد. اينها افکار شماست و به فرد ديگري مربوط نيست. حتي مجبور نيستيد به آنها عمل کنيد. فقط اگر بدانيد که چه مي‌خواهيد، همان به شما کمک خواهد کرد که زندگي مورد دلخواهتان را بسازيد. امتحان کنيد ارزشش را دارد.

خودتان را باور کنيد
خودتان را باور کنيد. شما بازتابي از تفکراتتان هستيد. ايرل نايتين جل گفت: «شما همان هستيد که به آن فکر مي‌کنيد.» ذهن ما خيلي قدرتمند است. با خودتان تمرين کنيد که فقط در مورد چيزهايي فکر کنيد که آنها را مي‌خواهيد و به آنچه که نمي‌خواهيد اصلا فکر نکنيد. اين قدرت تفکر مثبت است. وين دير مي‌گويد: «هر چه که با آن مخالفيد شما را ضعيف مي‌کند. و هر چه که با آن موافقيد به شما قدرت مي‌دهد.» در جستجوي صلح و آرامش باشيد، نه مخالف جنگ. هميشه به خاطر داشته باشيد، شما بازتاب تفکرتان هستيد.

براي ادامه راه شجاعت داشته باشيد
ما همگي دچار شک و ترس مي‌شويم. همه ما در زندگي راهمان را از طريق ستارگان پيدا نمي‌کنيم. در راستاي روياهايتان حرکت کنيد، حتي اگر مجبور باشيد مانند کودکي نوپا تاتي تاتي کنيد. فقط ادامه دهيد و نااميد نشويد. موفقيت در گوشه‌اي منتظر شما است. يکي از ضرب‌المثل‌هاي ژاپني مورد علاقه من اين است: «اگر هفت بار افتادي براي بار هشتم بلند شو». اگر نيفتيم ياد نمي‌گيريم که راه برويم. هر زماني که مي‌افتاديم، دوباره بلند مي‌شديم و باز مي‌افتاديم، تا اينکه يک روز بلند شديم و راه افتاديم. گاهي اوقات کوچکترين‌ها در ميان ما اميد بخش‌ترين‌ها هستند.

بخاطر داشته باشيد که هيچ چيز براي ابد نيست
هر چيزي روي زمين موقتي است. مجبور نيستيد در کاري که آرام و تدريجي شما را مي‌کشد و از بين مي‌برد، بمانيد. هر چيزي در زندگيتان موضوعي براي تغيير است، و شما مي‌توانيد فردي باشيد که آن را تغيير مي‌دهد، البته اگر خودتان بخواهيد. شما مي‌توانيد زندگي‌اي را که مي‌خواهيد ايجاد کنيد. در طول زندگيتان هميشه دانش‌آموز باشيد و دنبال آموختن برويد. در مورد هر چيزي در هر گوشه و کناري کنجکاو باشيد. اينگونه شما احتمالا عمر طولاني‌تر واحساس رضايت بيشتري خواهيد داشت. راه ممکن است که اغوا کننده باشد، اما اگر هدفي را بر گزينيد، روي آن تمرکز مثبت داشته باشيد، باور کنيد که محقق مي‌شود، و فقط ادامه دهيد، روزي زندگي‌اي که آرزويش را داريد مي‌سازيد، خودتان را باور کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4216/ميخواهيد-زندگيتان-را-تغيير-دهيد؟
بستن   چاپ