آریا جوان
4 نکته براي شادي و موفقيت بعد از فارغ‌التحصيلي
سه شنبه 2 خرداد 1396 - 2:12:25 PM
ايسنا
آلن ابرهارت پروفسور اقتصاد و سرمايه‌گذاري دانشگاه جورج‌تاون آمريکا خطاب به فارغ‌التحصيلان دانشگاهي توصيه‌هايي را مطرح کرده است که در نظر گرفتن‌شان مي‌تواند مفيد واقع شود.

 به هر حال فارغ‌التحصيلي شروعي براي يک زندگي جديد است، يکي از تعهدات معمول زندگي است. بنابراين به شما تبريک مي‌گوييم، از جشن فارغ‌التحصيلي لذت ببريد.

اما بعد از اينکه حسابي خوش گذرانديد لطفا نکات زير را در نظر بگيريد.

1. اگر شغلي نداريد و يا يک برنامه مدون براي ادامه تحصيل نداريد پس هرچه سريع‌تر يک شغل انتخاب کنيد و مشغول شويد.

تحقيقات اخير نشان مي‌دهد شما هرچه مدت‌زمان بيشتري بيکار باشيد به همان اندازه يافتن شغل سخت مي‌شود. اين بدين معني نيست که شما اولين پيشنهاد کاري را بپذيريد بلکه نشان مي‌دهد که روند يافتن شغل چقدر مي‌تواند طولاني شود.

اگر همزمان به چند شرکت درخواست استخدام داده‌ايد و براي مصاحبه به اين شرکت‌ها مي‌رويد همه شرايط را لحاظ کنيد و تا به شرکت بعدي نرفته‌ايد پيشنهاد شرکت قبلي را رد نکنيد، بلکه درخواست مدتي براي تصميم گيري کنيد.

پيشنهاد و معرفي موقعيت‌هاي شغلي مختلف به ديگران مي‌تواند موجب محبوبيت و تاثير شخصيت شما در اذهان اطرافيان شود.

بنابراين قبل از رد کردن يک پيشنهاد شغلي به اين فکر کنيد که اگر پيشنهاد ديگري وجود نداشته باشد چه مي‌کنيد.

اگر پيشنهاد شغلي يا چشم‌اندازي براي آينده نداريد قابل درک است که اين تفکرات به دليل احساس عدم امنيت شغلي و يا افسردگي باشد اما هوشيار باشيد که اين احساسات و تفکرات منفي شما را به نااميدي و ياس خواهد کشيد. گرچه يک مقدار نگراني مي‌تواند کمک کننده باشد اما بايستي مراقب باشيد تا با زياد شدن‌شان موجب افسردگي و انفعال شما نشوند.

2. اگر چندين پيشنهاد شغلي داريد حتما ميزان پاداش‌ها و تسهيلات را در نظر بگيريد.

مقايسه حقوق پايه شرکت‌ها آسان است اما اين ميزان پاداش و تسهيلات يک شغل است که مي‌تواند که تفاوت ايجاد کند، علي‌الخصوص در صورتي که معاف از ماليات باشد.

البته در نظر گرفتن ميزان پاداش‌ها و تسهيلات به تنهايي نمي‌تواند عاملي تعيين‌کننده براي انتخاب يک شغل باشد بلکه مواردي نظير ميزان شهرت و برتري شرکت پيشنهاددهنده، آينده‌دار بودن، رشد درآمد، محيط کار، فرهنگ غالب بر شرکت و مکان شرکت از عوامل مهمي هستند که بايد در نظر گرفته شوند.

3. از بين بردن بدهي‌هاي بد و وام‌هاي ضرردهنده

بدهي بد در واقع پولي است بيشتر از سودي که مبلغ وام به شما رسانده است براي شما ضرر به بار مي‌آورد. براي مثال اگر شما وامي بگيريد و سودي که به شما مي‌رساند کمتر از حالتي باشد که اين پول را در جايي سرمايه‌گذاري مي‌کرديد و يا به دليل سود بازپرداخت، اصلا آن را نمي‌گرفتيد، در واقع شما متضرر شده‌ايد.

4. به زندگي دانشجويي ادامه دهيد

تحقيقات حاکي از يک ارتباط معمول و مثبت ميان پول و شادي است. بله مي‌دانيم که اين مسئله خيلي واضح است چرا که مسلما هرچه بيشتر پول داشته باشيد شادتر خواهيد بود اما دانستن اينکه تحقيقات علمي نيز اين موضوع را اثبات کرده است، خالي از لطف نيست.

با توجه به اين موضوع، به شما توصيه مي‌کنيم حتي اگر بدهي نداريد و از يک شغل يا درآمد خوب برخوردار هستيد همچنان تا مدتي پس از فارغ‌التحصيلي سبک زندگي دانشجويي را ادامه دهيد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4238/4-نکته-براي-شادي-و-موفقيت-بعد-از-فارغ‌التحصيلي
بستن   چاپ