آریا جوان
ايجاد بانک اطلاعاتي نياز سنجي اشتغال جوانان
شنبه 6 خرداد 1396 - 2:43:43 PM
ايسنا

عارف دانه‌کار با بيان اينکه اشتغال يکي از مهمترين مطالبات جوانان است، اظهار کرد:هيچ موضوعي آزاردهنده‌تر از بيکاري جوانان نيست. پيشنهاد و انتظار ما از دولت دوازدهم توجه ويژه به موضوع اشتغال جوانان است. دراين جهت دولت مي‌تواند به راه‌اندازي بانک جامع بازار کار و ارايه مشوق‌هاي مناسب جهت سرمايه گذاري در استان‌هايي با نرخ بالاي بيکاري جوانان اقدام کند.

وي ادامه داد: صندوق سرمايه‌گذاري اشتغال جوانان مي‌تواند در زمينه تشويق ،هدايت و حمايت از جوانان کارآفرين با اعطاي وام‌هايي به آنان موثر باشد همچنين بهتر است بخشي از اين وام‌ها در اختيار بخش خصوصي قرار گيرد تا آنان از جوانان کارآفرين حمايت‌ کنند.

به گفته معاون فرهنگي و امور جوانان استان خوزستان بانک اطلاعات جامعي در کشور از نيازهاي جوانان در حوزه اشتغال وجود ندارد بنابراين لازم است که بانک نيازسنجي اشتغال جوانان ايجاد شود تا با بهره‌گيري از آن بتوان در زمينه راه‌اندازي بازارکار و سياستگذاري در اين حوزه گام برداشت.

دانه‌کار به ازدواج جوانان نيز اشاره کرد و گفت: در حوزه ازدواج نيز ازدولت انتظار داريم مسکن زوجين درحال ازدواج را حداقل به صورت استيجاري و تا مدتي که به پايداري اقتصادي برسند،تامين کند و يا وام کمک هزينه مسکن براي جوانان با تاکيد بر جوانان نيازمند در نظر بگيرد.

توسعه زيرساخت‌هاي فرهنگي و ورزشي با اولويت مناطق محروم

وي با بيان اينکه اوقات فراغت يکي از نيازهاي اساسي انسان  و زمينه‌ساز رشد شخصيت و شکل گيري هويت جوان است،اظهارکرد: براي گذران اوقات فراغت و ايجاد شور و نشاط در جوانان بايد نسبت به توسعه زيرساخت‌ها و امکانات فرهنگي و ورزشي با اولويت مناطق محروم و به برنامه‌هاي همگاني اوقات فراغت ارزان قيمت توجه بيشتري شود.

معاون فرهنگي و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: يکي از مشکلات اوقات فراغت اختصاص نيافتن منابع مالي کافي در بخش‌هاي دولتي و غيردولتي به آن است. کمبود امکانات و منابع فراغتي متناسب با نيازهاي جوانان نيز از ديگر مشکلات اين حوزه است.

دانه‌کار در پايان با بيان اينکه  برنامه‌هاي اوقات فراغت  بايد به صورت مستمر و پيوسته در طول سال اجرا شود،گفت: در استان خوزستان نيز در زمينه اوقات فراغت بايد توجه بيشتري به ايجاد بسترها و مکان‌هاي جديد فراغتي از جمله گسترش فرهنگسراها و فضاهاي فرهنگي و تفريحي‌شود.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4251/ايجاد-بانک-اطلاعاتي-نياز-سنجي-اشتغال-جوانان
بستن   چاپ