آریا جوان
افزايش فالوور؛ شگرد جديد کلاهبرداران سايبري
دوشنبه 8 خرداد 1396 - 1:39:38 PM
آريا
حميد کياني،  رييس اداره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا ناجا از سرقت اطلاعات به عنوان يکي از مهم ترين اهداف مجرمانه سودجويان سايبري نام برد و گفت: يکي از مواردي که حريم خصوصي کاربران در فضاي مجازي را تهديد مي کند، اطلاعاتي است که در پيج‌ها و اکانت هاي خود منتشر کرده اند. اطلاعاتي که ممکن است با استفاده از ترفندهاي مختلف و مهندسي اجتماعي به دست افراد سودجو بيفتد.
وي افزود: جداي از واقعي يا غير واقعي بودن اعضا (فيک ممبر‌ها) بايد نسبت به راه هاي افزايش اين اعضا و فالوور ها دقت بيشتري به خرج داد.
کياني تبليغات جذاب را يکي از مهم ترين راه‌هاي موجود براي ترغيب کاربران به انجام خواسته‌هاي مجرمان دانست و گفت: با همين تبليغات جذاب و رنگارنگ است که کاربران فريب آنها را خورده و اقدام به انتشار اطلاعات مهم، نصب نرم افزارهاي پيشنهادي و ... کنند.
وي با بيان نرم افزارهاي طراحي شده در زمينه افزايش فالوور گفت: در حال حاضر برخي از اپليکيشن ها براي افزايش فالوور کاربران طراحي شده است به نحوي که بعد از نصب توسط کاربران و عضويت در کانال ها و گروه هاي مختلف، تعداد فالورهاي آنان افزايش چشم گيري پيدا خواهد کرد. درواقع اين افراد کساني هستند که از همين نرم افزار استفاده کرده اند.
 رييس اداره تشخيص جرايم سايبري پليس فتا ناجا به سرقت نام کاربري و رمز عبور برخي از اين اپليکيشن ها پرداخت و گفت: روال عادي کار با اين اپليکيشن ها به اين صورت است که بعد از نصب بايد شماره تلفن  يا ايميل خود را به همراه رمز عبور صفحات و پيج هاي خود ثبت کرده و از طريق عضويت در ديگر کانال ها، تعداد فالوورهاي خود را افزايش داد. اما به تازگي مشاهده شده برخي از اين نرم افزارها بعد از دريافت نام کاربري و رمز عبور، کاربر را به صفحه اي جعلي لينک مي‌دهد.
رييس اداره تشخيص جرايم سايبري از اين روش به عنوان فيشينگ نام برد و گفت: افراد سودجو با طراحي صفحاتي جعلي به دنبال سرقت اطلاعات کاربران هستند. دراين روش هم افراد سودجو با طراحي نرم افزارهاي جعلي به دنبال دستيابي به نام کاربري و رمز عبور کاربران در شبکه‌هاي اجتماعي هستند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4258/افزايش-فالوور؛-شگرد-جديد-کلاهبرداران-سايبري
بستن   چاپ