آریا جوان
اجراي 27 برنامه در راستاي سياست‌هاي کلي خانواده/ ترويج ازدواج سالم در جوانان
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 2:26:28 PM
ايسنا
دکتر محمداسماعيل مطلق گفت: پس از ابلاغ سياست‌هاي کلي خانواده در سال گذشته از سوي مقام معظم رهبري، وزير بهداشت، دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور را موظف کرد که در خصوص بندهاي 4 و 15 اين سياست‌ها زيرنظر دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس برنامه‌ها و فعاليت‌هاي خود را در راستاي اقتدار و تحکيم بنيان خانواده اجرا کنند.

وي افزود: در اين راستا 27 برنامه توسط اين دفتر تدوين شده که در سال 96 اجرايي مي‌شود. ترويج ازدواج سالم يکي از اين برنامه‌هاست که در اين راستا کارگاه‌ها، همايش‌ها وکمپين‌هايي اجرا خواهد شد.

وي بيان کرد: همچنين «نهادينه‌سازي سبک زندگي سالم در جوانان» برنامه ديگري است که در اين راستا انجام مي‌شود. برگزاري کميته ارتقاي سلامت جوانان، برگزاري هفته سلامت جوان، برگزاري مسابقه عکاسي با رويکرد ترويج شيوه زندگي سالم در جامعه، برگزاري کارگاه‌هاي ارتباطات اجتماعي و کمپين‌هاي سفيران سلامت به صورت ماهانه بخشي از اين برنامه خواهد بود.

بنابر اعلام روابط عمومي معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وي ساير برنامه‌ها را چنين برشمرد: مراقبت از سلامت جوانان 18 تا 29 سال، تقويت و ارتقاي برنامه آموزش‌هاي هنگام و پس از ازدواج، توانمندسازي نيروي انساني براي ارتقاي مشاوره و خدمات باروري سالم، ارتقاي دانش عمومي در ارتباط با سلامت و جمعيت، توانمندسازي نيروي انساني در ارايه خدمات به گروه هدف هنگام و پس از ازدواج و افزايش آگاهي عمومي در زمينه پيشگيري از ناباروري.

مطلق گفت: براي اجراي برنامه‌هاي فوق، زير برنامه‌هايي براي ارزيابي دوره‌اي دانشجويان و جوانان مبتني بر بسته خدمت، ارائه گزارش تامين و توزيع مواد کمک آموزشي به زوجين هر سه ماه، ارائه گزارش آموزشي و مشاوره باروري سالم و جمعيت به گروه هدف، ارائه گزارش فصلي برگزاري کارگاه و جلسات آموزشي در شبکه ارائه خدمت، ارائه گزارش انتشار و اجراي برنامه‌هاي آموزش عمومي و رسانه‌ها، ارائه گزارش شش ماهه آناليز نتايج پايش و ارزشيابي سالانه کلاس‌هاي پس از ازدواج و تعيين مشکلات و طراحي مداخلات لازم، انجام خواهد شد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4278/اجراي-27-برنامه-در-راستاي-سياست‌هاي-کلي-خانواده--ترويج-ازدواج-سالم-در-جوانان
بستن   چاپ