آریا جوان
قهرمان‌ها متولد نمی‌شوند، ساخته می‌شوند!
یکشنبه 31 تیر 1397 - 9:49:44 AM
آریا جوان -
اخبار,اخبارفرهنگی وهنری,فیلم مردعنکبوتی
بازی انتخاب بهترین‌ها همیشه در مناسبت‌های خاص لحظات جذابی را برای سینمادوستان می‌سازد. انتخاب‌هایی چون بهترین‌های ژانرهای مختلف، موفق‌ترین‌های عرصه‌های گوناگون، و مواردی از این دست...روز گذشته به بهانه ده سالگی فیلم شوالیه تاریکی ساخته کریستوفر نولان که خیلی‌ها از آن به‌عنوان بهترین فیلم ابرقهرمانی تاریخ سینما یاد می‌کنند، مروری شد بر پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ؛ که مرور آن‌ها بی‌هیچ تقدم و تاخری، می‌تواند برای نسل‌های زیادی خاطره‌ساز باشد...
در صدر فهرست فیلم‌های پرفروش ابرقهرمانی سری فیلم‌های مردان ایکس قرار دارند. مردان ایکس: روزهای گذشته آینده با جمله تبلیغاتی آینده آغاز می‌شود، با این که با فروشی کمتر از ٣٠٠ میلیون دلار نتوانست در گیشه چندان موفق باشد، اما چنان علاقمندان این ژانر را خوش آمد که بعد از آن در هر لیست و فهرستی جایگاه تضمین‌شده‌ای به خود اختصاص داد. مردان سیاهپوش نیز با فروشی در حدود همین حد و حدود البته در گیشه بیست سال پیش با دستمایه قرار دادن جمله تبلیغاتی محافظت از زمین، در برابر لایه گیتی نگاه ها را متوجه خودش کرد...این فهرست البته بیشتر به درد زنده کردن خاطرات می‌آید.
خاطراتی که فیلم‌ها و قهرمانانی چون بتمن، سوپرمن، کاپیتان آمریکا، مرد عنکبوتی، مرد آهنی، مرد استیل، دد پول و بی شمار فیلم و قهرمان محبوب دیگر در نسل‌های زیادی ساخته اند چندان که اکنون نگاه به تاریخ سینما بی این که ابرقهرمانان و مردان با لباس‌ها و نام‌های عجیب و غریب نگاه علاقمندان را به سمت و سوی خود بکشد ممکن به نظر نمی رسد.
درباره این فیلم‌ها علاقمندان شعارهای تبلیغاتی‌شان را نیز جزو علاقمندی‌هاشان محسوب می‌کنند. جملاتی که گاه سالیان سال مانده و بدل به جملات قصار شده اند. مانند: این زره نیست که قهرمان را می‌سازد، انسان درون‌اش است؛ قهرمان‌ها متولد نمی‌شوند، آن‌ها ساخته می‌شوند؛ هر قهرمانی یک انتخاب دارد، با تاریکی رو‌به‌رو شود، یا در آن هضم شود؛ با هم باقی می‌مانیم، بی‌هم سقوط می‌کنیم؛ و... مواردی که خود بدل به تاریخ شده‌اند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/42826/قهرمان‌ها-متولد-نمی‌شوند،-ساخته-می‌شوند!
بستن   چاپ