آریا جوان
چند مورد براي پيشرفت در کار
شنبه 20 خرداد 1396 - 7:05:48 AM
آريا
براي بهترين مشاوره شغلي کمتر پيش مي آيد که فرد مورد اعتماد و با تدبير در اطراف خود پيدا کنيد. در اينجا به چند نمونه از بهترين توصيه ها براي يافتن شغل يا پيشرفت در آن را اشاره مي کنيم.

فرم تقاضاي کار را پر کنيد
براي ورود به شغل جديد، چه راهي بهتر از پرکردن فرم تقاضاي کار وجود دارد؟ اين خيلي ابتدايي و در عين حال بسيار ترسناک به نظر مي رسد. «گاهي بهترين چيزها در زندگي، بزرگ و ترسناک، متفاوت، و سرشار از تغيير هستند، اما لازم است يک روز قدم به سوي آن ها برداريد». «روي آن دکمه کليک مي کنيد، آن فرم را پر مي کنيد، تلفن مي کنيد و ايميل مي فرستيد. از اين شانس استفاده کنيد، اين ريسک را بپذيريد و شکست بخوريد. اين قدر شکست بخوريد تا اينکه بالاخره جواب تلفن شما را بدهند. اين هرگز براي آدم ترسو که هرگز فرم تقاضايي را پر نکرده اتفاق نمي افتد». ترس را از خود دور کنيد و فرم تقاضا را پر کنيد. چيزي براي از دست دادن نداريد!

صرف نظر از حرفه تان، يک هنرمند باشيد
پيروي از دستورات و انجام کارها آسان است؛ اما آزمايش حد و مرزهاي خلاقيت‌تان دشوارتر است – بايد سعي تان را بکنيد. «با به چالش کشيدن وضع موجود و فراتر رفتن از حدود کارهايي که مي توان انجام داد شما به خلق ارزش مي پردازيد و اغلب اوقات، اين امر نيازمند فکر کردن در وراي مرزهاي کنوني است. از اينکه در محيط کار يک هنرمند باشيد نترسيد». اگر ذهنيت يک هنرمند را داشته باشيد، مي توانيد در شغل تان کارهاي بزرگي بکنيد.

تا رسيدن به هدف، گزينه هاي موجود را کنار نگذاريد
يکي از دوستان موفق مي گويد : به استادش در دانشگاه گفته بود که قصد دارد بعد از فارغ التحصيلي به واشنگتن دي سي برود. استادش از او پرسيده بود آيا در آنجا شغلي براي خود دست و پا کرده است؟ خب معلوم است – او شغلي نداشت. بنابراين، استادش به او گفت تا زماني که به يکي از گزينه هاي شغلي دست نيافته بقيۀ گزينه ها را کنار نگذارد.

اين دوست مي گويد: «من در نهايت سر از سيليکون ولي در کاليفرنيا ( مرکز علم کامپيوتر دنيا) درآوردم».

بهانه نياوريد
به جاي اينکه بنشينيد براي انجام ندادن کاري بهانه تراشي کنيد، آن را در دست گرفته و انجامش دهيد.

فرقي نمي کند کجا مي رويد، طوري رفتار کنيد که انگار به آنجا تعلق داريد
خيلي آسان است که ترس از موقعيت هايي را که در آن ها احساس تعلق نمي کنيد در خود نهادينه کنيد. شايد شما در يک جلسه ارائه در دپارتمان ديگري شرکت کرده ايد يا کاري به شما واگذار شده که خارج از وظايف معمول شماست. اعتماد به نفس خود را حفظ کنيد و طوري رفتار کنيد که به آن جا يا آن کار تعلق داريد زيرا به آن تعلق داريد.

تشکر کنيد
آداب معاشرت را در محل کار هرگز فراموش نکنيد. افراد به تشريفات کوچک توجه دارند، و وقتي شما مودب باشيد احتمال دستيابي به چيزي که مي خواهيد بيشتر است.

بر بهبود ضعف هايتان تمرکز نکنيد
برخلاف توصيه هاي معمول تمرکز بر نقاط ضعف، پيشنهاد مي شود به جاي آن بر روي قابليت هاي خود تمرکز کنيد. «فرد وسوسه مي شود که تلاش کند تبديل به کارمندي خوش‌نقش شود. اما اين غير سازنده است. براي موقعيت شغلي تان بهتر است که در چيزي ضعيف باشيد، اين ضعف را پذيرفته و به جلو حرکت کنيد».

وقت خود را صرف توصيه نامه نکنيد
پيدا کردن کساني که مايل به نوشتن توصيه نامه براي شما باشند طاقت فرسا و آزاردهنده است. خصوصا اگر لازم باشد هر چند وقت يکبار به آن ها يادآوري کنيد چنين کاري را تکرار کنند. اين کار را نکنيد. بگذاريد اين کار شما باشد که توانايي تان را نشان مي دهد. اگر کسي از شما پرسيد چه کسي شما را توصيه مي کند، اين جواب را به او بگوييد: من خودم را توصيه مي کنم و کارم نيز مرا توصيه مي کند. من پيشنهاد مي کنم من را بر اساس آنچه در فلان شرکت انجام داده ام ارزيابي کنيد و بهتر است به جاي صحبت کردن با کسي که من به شما پيشنهاد مي کنم، با هر کسي که دوست داريد در آن شرکت صحبت کنيد و براي اينکه شناخت بهتري از عملکرد و شخصيت من در آنجا به دست بياوريد، با افراد به طور هماهنگ نشده صحبت کنيد.

از زمان حال لذت ببريد
وقتي بحث کار مطرح مي شود، بايد عاشق کاري باشيد که انجام مي دهيد – سعي کنيد از آن لذت ببريد. زندگي کوتاه است. بهترين استفاده را از آن بکنيد. الهام بخش کسي باشيد. اينقدر بخنديد تا دل درد بگيريد. وقتي از پس کار بزرگي برآمديد، فرياد بکشيد. به همکارانتان بگوييد چقدر فوق العاده هستند. مي دانيد چرا؟ فوق‌العاده بودن واگيردار است.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4297/چند-مورد-براي-پيشرفت-در-کار
بستن   چاپ