آریا جوان
رمزگشايي سيگنال هاي موجودات فضايي در شبکه هاي اجتماعي
چهارشنبه 24 خرداد 1396 - 1:16:31 PM
آريا
دانشمندان آلماني احتمال مي دهند که پيام هاي موجودات ساير کرات از طريق شبکه هاي اجتماعي به زمين برسد. در آزمايشي که رنه هلر دانشمندان فيزيک دان علم نجوم از انستيتوي تحقيقات مدار خورشيدي ماکس پلانک انجام داده، مشخص شده که شبکه هاي اجتماعي امکان رمزگشايي سريعتر پيام هاي موجودات ساير سيارات را از طريق شبکه هاي اجتماعي يا برنامه هاي کامپيوتري را به ما مي دهد.
هلر يک پيام مصنوعي به تقليد از پيام احتمالي موجودات ساير کرات ساخته و در فيس بوک و تويتر منتشر کرده است. در اين پيام وي از همه مردم دنيا خواسته که آن را رمزگشايي کنند.
اين دانشمند به کاربران شبکه هاي اجتماعي پيشنهاد مي کند که تصور کنند يک سيگنال متشکل از پالس هاي مخابراتي به زمين رسيده است. اين پيام از فاصله 50 سال نوري به زمين ارسال شده است.
هلر براي ساخت اين پيام از شيوه انتقال سيگنال از زمين به فضا استفاده کرده و پيام با اعداد پشت سرهم شامل نزديک به دو ميليون صفر و عدد است.
از بين 300 پاسخ کاربران شبکه هاي اجتماعي، 66 پاسخ درست بود. نصف افراد اين معماي سخت را مستقل حل کرده بودند و سايرين آن را به صورت گروهي و با بحث و مناظره حل کرده بودند. نزديک به يک ماه و خورده اي براي پيدا کردن پاسخ زمان صرف شده است.
به گفته هلر، بشر تا امروز هيچ پيامي از ساير کرات دريافت نکرده است. يا دست کم هيچ مدرک رسمي دال بر دريافت پيام وجود ندارد. 

http://www.javanannews.ir/fa/News/4317/رمزگشايي-سيگنال-هاي-موجودات-فضايي-در-شبکه-هاي-اجتماعي
بستن   چاپ