آریا جوان
سيب‌ زميني سرخ شده نخوريد
شنبه 27 خرداد 1396 - 6:44:24 AM
آريا
نتايج يک مطالعه جديد نشان داده است، خوردن سيب‌ زميني سرخ‌ شده با افزايش خطر مرگ در ارتباط است.
محققان در تازه‌ترين مطالعات خود دريافتند، افرادي که دو بار در طول هفته سيب‌ زميني سرخ شده مصرف مي‌کنند، دو برابر بيشتر از آنهايي که از مصرف اين ماده غذايي اجتناب مي‌کنند در معرض خطر مرگ هستند.
پژوهشگران همچنين اظهار داشتند، آزمايشات نشان داده است سيب‌زميني اگر در روغن سرخ نشود، خطر مرگ زودرس را تشديد نمي‌کند.
دکتر نيکولا، نويسنده ارشد اين مطالعه در آمريکا و يک دانشمند در شوراي ملي تحقيقات در ايتاليا هشدار داده‌اند که مصرف سيب‌ زميني سرخ کرده در همه کشورهاي جهان رو به افزايش است، لذا بايد مضرات سيب‌ زميني سرخ کرده بررسي شود و با جديت بيشتر به مردم به خصوص کودکان و نوجوانان عدم مصرف چنين ماده غذايي را توصيه کرد.
در يک مطالعه براي دريافتن قطعيت افزايش خطر مرگ با مصرف سيب‌زميني سرخ کرده، 4440 نفر در سنين 45 تا 79 سال به مدت هشت سال مورد بررسي قرار گرفتند؛ از اين افراد 236 نفر تا پايان مطالعه درگذشتند و بر اساس آن محققان اظهار داشتند: شرکت‌کنندگاني که دو بار در هفته سيب‌زميني سرخ‌شده مصرف مي‌کنند، نسبت به افرادي که سيب‌زميني سرخ‌ شده مصرف نمي‌کنند، دو برابر بيشتر خطر ابتلا به مرگ زودرس را دارند.
به گفته دکتر نيکولا، سرپرست اين تيم تحقيق، روغن پخت و پز سرشار از چربي ترانس است و همين موضوع عامل مهمي در مرگ و مير افراديست که سيب‌زميني سرخ‌ شده مصرف مي‌کنند، از اين رو کودکان و نوجوانان بيش از بزرگسالان در خطر هستند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4323/سيب‌-زميني-سرخ-شده-نخوريد
بستن   چاپ