آریا جوان
پژوهش در امور زنان مغفول مانده است
شنبه 27 خرداد 1396 - 7:52:59 AM
ايسنا
دکتر سکينه شاهي با بيان اين مطلب افزود: اين مسأله موجب مي‌شود بار مسئوليت دانشگاهيان بيشتر شود و دانشگاه‌ها بايد با پرداختن به مسائل مربوط به زنان در بخش‌هاي مختلف بتوانند در اين امر راهکارهايي را به مسئولان اجرايي استان ارائه دهند.

وي توانمندسازي بانوان شاغل اين دانشگاه را ازجمله مهم‌ترين برنامه‌هاي اين بخش دانست و اظهار کرد: تلاش خواهيم کرد در بخش بهبود و ارتقاء شأن و جايگاه بانوان شاغل دانشگاه برنامه‌هايي را اجرا کنيم.

شاهي با بيان اينکه پست مشاور امور بانوان و خانواده در دانشگاه به منظور رسيدگي به امور تمامي بانوان دانشگاهي اعم از کارکنان، اعضاي هيأت‌علمي و دانشجويان است، گفت: يکي از اهداف مهم در اين بخش توانمندسازي بانوان شامل کيفيت زندگي کاري، نشاط خانواده، ارتباط با همسر و تربيت فرزندان است.

وي خاطرنشان کرد: امروزه در عصري زندگي مي‌کنيم که در هر موضوعي، مطالعات تخصصي فراواني انجام‌شده است؛ بنابراين اکنون، هنگام آن نيست که صرفاً با آزمون و خطا با پديده‌هاي جديد روبرو شويم و بايد اطلاعات صحيح علمي از طريق آموزش به افراد انتقال يابد؛ اين موضوع به‌خوبي در مورد امور خانواده و تربيت فرزند نيز صدق مي‌کند.

مشاور رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز در امور زنان و خانواده از توانمندسازي زنان به‌عنوان يک ضرورت ياد کرد و گفت: در اين خصوص سازمان‌هاي مختلف برنامه‌هايي را براي کارکنان خود تدارک ديده‌اند و پيش از اين نيز توسط کميسيون امور بانوان دانشگاه برنامه‌ريزي و تلاش‌هاي بسيار زياد و مؤثري دراين خصوص انجام شده که بايد از تمامي اعضاي اين کميسيون تقدير کرد؛ تلاش مي‌کنيم اين برنامه‌ها به صورت تکميلي‌تر ادامه يابد.

شاهي اظهار کرد: برخي از قوانين اداري در دانشگاه تصويب‌ شده که هنوز اجرايي نشده‌اند و يا انجام آن‌ها به کندي پيش مي‌رود که اين موضوع برخي مشکلات را براي بانوان شاغل دانشگاه ايجاد کرده است. در تلاش هستيم که از نظر حقوقي در بستر قانوني اين مشکلات حل‌شده و شرايط کاري و زندگي مناسبي براي کارکنان ايجاد شود.

وي عنوان کرد: در خصوص برگزاري سمينارها و دوره‌هاي آموزشي براي بانوان دانشگاه، نيازسنجي‌هايي شده تا بتوان با بررسي‌هاي بيشتر برگزاري برنامه‌هايي با محوريت موضوعات موردنياز بانوان را تدارک ديد؛ سلامت جسمي و رواني کارکنان زن دانشگاه از اهميت بسياري برخوردار است که در اين زمينه با مساعدت دانشکده تربيت‌بدني، برنامه‌هايي برگزار خواهد شد، در زمينه سلامت رواني نيز اعضاي هيأت‌علمي دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي آمادگي خود را براي برگزاري سمينارهايي اعلام کرده‌اند.

مشاور رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز در امور زنان و خانواده گفت: همچنين با مساعدت دکتر خواجه رئيس دانشگاه، مقرر شد براي راحتي هرچه بيشتر بانوان شاغل داراي شرايط خاص، با هماهنگي دفتر فني دانشگاه در تمامي دانشکده‌ها آسانسور نصب و راه‌اندازي شود. در حوزه مسائل اجتماعي نيز برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي دانشجويان دختر دانشگاه شهيد چمران اهواز انجام خواهد شد.

مشاور رئيس دانشگاه شهيد چمران اهواز در امور زنان و خانواده، خاطرنشان کرد: آشنايي با مسائل حقوقي، خانواده و فرزندان جزو نيازهاي بانوان است که در اين خصوص نيز استانداري خوزستان اعلام نياز کرده که در بخش حقوق زنان بي‌سرپرست و بد سرپرست و کودکان معلول و کار، دانشگاه همکاري‌هاي لازم را داشته باشد.


http://www.javanannews.ir/fa/News/4328/پژوهش-در-امور-زنان-مغفول-مانده-است
بستن   چاپ