آریا جوان
زندگي متفاوت و عجيب مغز رياضيات جهان
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 2:02:10 PM
آريا
عکسي در شبکه هاي اجتماعي دست به دست مي چرخد که در آن زندگي ساده اما شگفت انگير بزرگترين رياضيدان جهان "گريگوري پرلمن" را به تصوير مي کشد.
اين تصوير او که بيشتر به يک فرد تحصيل نکرده بي خانمان شبيه است سوژه شبکه هاي اجتماعي شده است.
گريگورى پرلمن با لقب بزرگترين رياضيدان جهان اهل کشور روسيه است و در سنت پيترزبورگ متولد شده و زندگي مي کند.
او از نوجوانى در تمام مسابقات المپياد شوروى که مشهور به داشتن سوالات بسيار سخت بود، هميشه نفر اول مى شد. او دکتراي خود را در روسيه گرفت و پس از آن براى دو سال تحصيل بيشتر به آمريكا رفت. او در دنياي خود زندگي مي کند و از مادرش مراقبت مي کند. او تقاضاي بسياري از دانشگاه هاي روسي را جهت تدريس رد کرده است. بسياري از دانشگاه هاي بين المللي در سطح دنيا نيز علاقمند به همکاري با اين رياضيدان هستند اما او هرگز نمي پذيرد. اين رياضيدان روسي در يک مدرسه معلم است و هر چند وقت يک بار مقاله اى منتشر مى كند و مرزهاى علم را يك قدم جلو مى كشد.
او همچنان دريافت جايزه يك ميليون دلارى براى حل مسايل پيچيده رياضى را رد کرده است.
پرلمن موفق به حل مساله رياضى پيچيده "پوينتكر كونجكشن" شده است که صد سال مغزهاى جهان و كامپيوترهاى جهان از حل آن عاجز بودند. پس از اين موفقيت او بيشتر در دنياي خود فرو رفت.
"جان بال" فيلسوف بريتانيايى و رييس انجمن رياضى جهان شخصا به سنت پترزبورگ رفت و 10 ساعت با گريگورى صحبت كرد تا وى را قانع كند جوايز مهم جهانى را بپذيرد ولى گريگورى اهميتى نداد. او از کاخ سفيد و کاخ اليزه نيز دعوتنامه هاي متعددي دريافت کرده است اما از حضور در مجامع بين المللي پرهيز مي کند. پرلمن ملقب به کم تواضع ترين ، فروتن ترين، علم دوست ترين رياضيداني است که در اين دوره وجود دارد.
بسياري از کاربران شبکه هاي اجتماعي افتادگي و تواضع اين رياضيدان را تحسين کرده و سبک زندگي او را بعنوان الگويي خوب برشمردند. آنها معتقدند همه انسان ها بايد طوري زندگي کنند که از آن سبک راضي و راحت باشند.
در کل با نگاهي به نظرات کاربران همه کاربران پرلمن را تحسين کرده اند و از اينکه خود را در اين دنيا گم نکرده است و راحتي و آسايش خود را پيدا کرده است، بسيار ابراز رضايت کردند.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4335/زندگي-متفاوت-و-عجيب-مغز-رياضيات-جهان
بستن   چاپ