آریا جوان
فست فود بخوريد به پنج شرط
دوشنبه 29 خرداد 1396 - 2:24:37 PM
آريا
براي منزل سفارش دهيد :مطالعات نشان مي‌دهند هنگامي که افراد پشت ميز غذاخوري در منزلشان غذا ميل مي‌کنند، بيشتر از خارج از منزل غذا مي‌خورند. بنابراين بهتر است شما با يک فروشگاه عرضه فست‌فودها تماس بگيريد و بخواهيد غذا را به منزل شما بياورند. در اين شرايط شما ممکن است غذاهاي سالم ديگري مثل انواع سبزي‌ها و ميوه‌ها را روي ميز غذا تدارک ببينيد که ممکن است با ميل‌کردن از آن غذاهاي سالم، کمتر شکمتان را با فست‌فودها پر کنيد.
 

▪ منو (فهرست غذاهاي سالم) را انتخاب کنيد :رستوران‌هاي ارايه‌دهنده غذاهاي حاضري در برخي نقاط دنيا دست به ابتکار جالبي زده‌اند. آنها فهرست فست‌فودهاي سالم را از فست‌فودهاي معمولي جدا کرده‌اند و يا حتي فضاي داخل رستوران را به دو بخش تقسيم کرده‌اند که در يک بخش فقط فست‌فودهاي سالم به مشتريان عرضه مي‌شود. گاهي در فهرست غذاها آورده شده است که هر غذاي حاوي چه موادي است و حتي فرآيند تهيه آن چگونه است. اگر شما طريقه آماده کردن هر غذا حاضري را بدانيد، مي‌توانيد متوجه شويد که آيا خوردن آن غذا با رژيم شما جور درمي‌آيد يا نه. غذاهاي کبابي (کبابي شده)، آب‌پز شده و بخارپز شده به‌طور معمول سالم‌تر هستند. سالاد‌هاي مملو از سبزي‌ها و ميوه‌هاي تازه به‌طور معمول سالم‌تر از سالادهاي حاوي پنير، گوشت و سس هستند.
 
فست فود بخوريد به پنج شرط
 
▪ از سفارش‌دادن غذاهاي سالم خجالت نکشيد :شايد اگر به يکي از فروشگاه‌هاي عرضه غذاهاي فست‌فود سر بزنيد و از پيشخدمت بخواهيد آن غذا را به روش سالم‌تري براي شما تهيه کند، چندان با استقبال خوبي روبه‌رو نشويد. ولي اين اتفاقي است که اين روزها در بيشتر فروشگاه‌هاي فست‌فود در سراسر دنيا مي‌افتد. مشتريان مي‌توانند از صاحبان رستوران بخواهند به جاي اينکه غذاي‌شان را در روغن يا کره سرخ کند، غذا را کبابي برايشان آماده کند و يا انواع سس‌هاي موجود در غذا را حذف کند. صاحبان اين رستوران‌ها عمل به اين خواسته مشتريان خود را، راهي براي جلب رضايت مشتري و جمع کردن مشتريان بيشتر مي‌دانند. پس شما از همين امروز اين فرهنگ را رواج دهيد، خجالت نکشيد.
 
 
▪ سايز (اندازه) کوچک‌تر سفارش دهيد :به‌طور معمول در بيشتر رستوران‌ها، آنچه به‌عنوان يک <پرس> غذا به مشتريان ارايه مي‌شود، گاهي حاوي دو، سه برابر کالري است که فرد بايد از يک وعده‌ غذايي به‌دست بياورد. بنابراين در صورتي که سايز‌هاي کوچک‌تر از غذاهاي مورد علاقه‌تان موجود است، آن سايز‌هاي کوچک‌تر را سفارش دهيد ولي اگر چنين امکاني فراهم نيست، از همان ابتدا غذايتان را نصف کنيد و با دوست و يا فردي از خانواده‌تان که با شما به رستوران آمده است، شريک شويد. حتي مي‌توانيد نيمه ديگر غذا را با خود به منزل ببريد و در وعده‌اي ديگر آن را نوش‌ جان کنيد.
 

▪ سس را جدا سفارش دهيد :از مسوولان رستوران بخواهيد سس را روي غذاي شما نريزند، بلکه آن را در ظرفي جداگانه کنار غذايتان قرار دهند. در اين صورت شما مي‌توانيد مقدار سسي را که همراه غذايتان مي‌خوريد کنترل کنيد و يا به‌طور کل آن را حذف کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4337/فست-فود-بخوريد-به-پنج-شرط
بستن   چاپ