آریا جوان
در اين شرايط آب تني نکنيد
سه شنبه 30 خرداد 1396 - 1:23:44 PM
آريا
بنابراين قبل از اينکه بار سفرتان را ببنديد، به اين ليست از شرايط نامناسب براي آب تني نگاهي بياندازيد.
بي توجهي مسئولان استخر
استخرهاي شنا نياز به توجه و نظارت زياد دارند. نظارت بر مواد شيميايي موجود در آب يکي از مهم ترين وظايف مسئولان يک استخر شناست. سطح مواد شيميايي آب بايد هر دو روز يک بار آزمايش شود. اگر بي توجهي مسئولان استخر را ديديد، بهتر است از فکر شنا در آن محل بيرون بياييد.
يک نوجوان بي تجربه و يا يک مسئول معتاد به تلفن همراه نمي تواند مراقب خوبي باشد. ممکن است در اثر بي کفايتي و بي توجهي مسئولان، ميکروب هاي خطرناکي مانند نوروويروس در آب استخر پديدار شده و به جان شناگران بي گناه بيفتد. اين ويروس حملات استفراغ و گرفتگي عضلات را به دنبال دارد.
آب کدر استخر
اگر آب استخر درخشان و صاف نيست، فکرش را هم نکنيد که داخل آن شويد. نه تنها اين حالت ناشي از نگهداري ضعيف استخر است، بلکه مي تواند براي شما تهديد کننده باشد. چند سال قبل يک زن در يک استخر عمومي يکي از شهرهاي امريکا درگذشت و بدن او بعد از دو روز پيدا شد. در حاليکه اگر آب استخر شفاف و تميز بود، شناگران و غريق نجات ها متوجه مرگ او شده و حتي مي توانستند او را نجات دهند.
وجود جلبک
درياچه ها مي توانند زيبا باشند و به شما خنکي ببخشند، اما طبيعت پناهگاه خطرناکي نيز هست. اغلب جلبک ها در درياچه ها شکوفا مي شوند و بعضي از آن ها سيانوباکتر سمي توليد مي کنند. جلبک ها اغلب لزج و بدبو بوده و خود را به رنگ سبز نشان مي دهند، بنابراين بهتر است قبل از شنا و غواصي به دقت از حضور و يا عدم حضورشان مطمئن شويد.
از آن جا که ممکن است شما نتوانيد کل درياچه را در دايره ديدتان داشته باشيد، يک نفس عميق مي تواند يکي ديگر از راه هاي مراقبت باشد. اگر بويي خاص حس کرديد، ممکن است نشانه ي وجود جلبک غير قابل ديدن باشد. حتي در اين مواقع به حيوانات خانگي هم اجازه غوطه ور شدن در آب را ندهيد، اغلب آن ها در اين شرايط مي ميرند.
شنا کردن کودکان کم سن
مطمئنا بچه ها دوست داشتني هستند، اما آموزش بچه هاي کم سن از آنها شناگر خوبي نمي سازد. مقدار کمي از مدفوع بچه ها، مي تواند محل رشد انگل ژيارديا لامبليا باشد. نشت مدفوع از پوشک که به سختي مي توان جلوي آن را گرفت، مي تواند کل آب استخر را آلوده کند. به طور تصادفي برخي از اين ميکروب ها بلعيده شد و فرد را دچار اسهال و حالت تهوع مي کند. پس بهتر است نوزادان را همراه خود به شنا نبريد و يا از ورود به منطقه بزرگسالان جلوگيري کنيد.
جريان نامنظم آب
معمولا بقاياي زباله ها بر روي ساحل ديده مي شوند. بنابراين اگر شما يک خط از جلبک دريايي، فوم و يا زباله هاي ديگر در جهت خلاف جريان دريا را مشاهده کرديد، نشان دهنده ي يک جريان آب نامنظم است. حتي براي شناگران قوي هم چنين جرياني خطرناک خواهد بود.
از ديگر نشانه هاي ثبت شده از يک جريان آب نامنظم شامل بخش هايي از آب داراي سايه هاي مختلف از رنگ آبي و يا يک کانال قابل مشاهده از آب اندکي متلاطم است. فقط به ياد داشته باشيد که فقدان اين علائم به معني عدم وجود جريان نامنظم آب نيست. پس هميشه بايد مراقب باشيد و در مناطقي که در ديد غريق نجات است شنا کنيد.
استخر شلوغ
شايد جمعيت زياد در يک مکان حس امنيت بيشتري به فرد بدهد، اما درباره استخر اينطور نيست. ورود هر فرد جديد به استخر برابر با ورود هزاران باکتري و ويروس و ساير ميکروب ها به داخل آب است. همچنين هر چقدر جمعيت يک استخر شنا بيشتر شود، تمرکز غريق نجات بر روي افراد کمتر خواهد بود و اين به معني، ايمني کمتر استخر است. اگر ديديد استخر پر از جمعيت است، بهتر است به جاي خنک شدن از طريق شنا، به خوردن يک بستني فکر کنيد.

http://www.javanannews.ir/fa/News/4340/در-اين-شرايط-آب-تني-نکنيد
بستن   چاپ